Netto online mediabestedingen groeien 15,7 pct in tweede kwartaal
Dat blijkt uit cijfers van IAB Nederland in samenwerking met 20 internetexploitanten en Nielsen Media Research. Financiële Dienstverlening kende dit kwartaal een marktaandeel van 14 pct en is daarmee koploper. De marktaandelen van de sectoren Financiële Dienstverlening en Personeel en Lokaal volume stegen beide met 3 pct ten opzichte van Q2 2007. De sector Telecom en ICT daalde dit kwartaal met 3 pct marktaandeel naar 11 pct. Ten opzichte van het tweede kwartaal van 2007 namen de bestedingen vanuit de sectoren Personeel en Lokaal volume (71%), Financiële Dienstverlening (+37%) en Retail (+26%) het meeste toe. De bestedingen uit de sectoren Telecom en ICT (-7%) en Media (-2%) vertoonden een daling.
Marco Derksen, voorzitter IAB Nederland meldt verder dat het IAB ver is met het overleg met participerende exploitanten en Nielsen Media Research om tot een verbeterde registratiemethodiek te komen. 'Het ziet er nog altijd naar uit dat we de nieuwe methodiek nog in 2008 zullen lanceren. Los daarvan is dit cijfer van 15,7 pct natuurlijk bevredigend, alleen al omdat het flink hoger is dan de 12 procent over heel 2007.'
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid