Overslaan en naar de inhoud gaan

Netto online mediabestedingen groeien 15,7 pct in tweede kwartaal

De netto mediabestedingen aan online display advertising over het tweede kwartaal van 2008 waren 41,8 miljoen euro, een stijging met 15,7…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Dat blijkt uit cijfers van Nederland in samenwerking met 20 internetexploitanten en Nielsen Media Research. Financiële Dienstverlening kende dit kwartaal een marktaandeel van 14 pct en is daarmee koploper. De marktaandelen van de sectoren Financiële Dienstverlening en Personeel en Lokaal volume stegen beide met 3 pct ten opzichte van Q2 2007. De sector Telecom en ICT daalde dit kwartaal met 3 pct marktaandeel naar 11 pct. Ten opzichte van het tweede kwartaal van 2007 namen de bestedingen vanuit de sectoren Personeel en Lokaal volume (71%), Financiële Dienstverlening (+37%) en Retail (+26%) het meeste toe. De bestedingen uit de sectoren Telecom en ICT (-7%) en Media (-2%) vertoonden een daling.

related partner content for mobile comes here

Marco Derksen, voorzitter IAB Nederland meldt verder dat het IAB ver is met het overleg met participerende exploitanten en Nielsen Media Research om tot een verbeterde registratiemethodiek te komen. 'Het ziet er nog altijd naar uit dat we de nieuwe methodiek nog in 2008 zullen lanceren. Los daarvan is dit cijfer van 15,7 pct natuurlijk bevredigend, alleen al omdat het flink hoger is dan de 12 procent over heel 2007.'

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in