Overslaan en naar de inhoud gaan

Google-reclame uitschakelen mogelijk

Google en Yahoo gaan hun gebruikers de mogelijkheid bieden gepersonaliseerde advertenties uit te schakelen.
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Bij gratis diensten als en wordt de inhoud van het mailbericht gebruikt om relevante advertenties te tonen. Hoewel Google zegt geen persoonlijke gegevens te bewaren, ervaren sommige internetters het ‘meelezen’ van mailberichten door zoekmachinerobots als een inbreuk op hun privacy.

related partner content for mobile comes here

Yahoo en Google veranderen hun voorwaarden omdat het Amerikaanse Congres onderzoek doet naar online advertenties, zo meldt NRC Handelsblad. De privacy zou in het geding komen als internetbedrijven hun adverteerders dichter bij de doelgroepen proberen te brengen. Google verdient jaarlijks miljarden dollars met GoogleAds.

Gebruikers krijgen voortaan een opt out-mogelijkheid om gepersonaliseerde advertenties te omzeilen. Zo willen Google en Yahoo voorkomen dat het Congres ze later dwingt tot een opt in-overeenkomst. Hierbij zou elke gebruiker specifiek toestemming moeten geven.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in