
"De subsidie is verstrekt om informatie te geven over voedselveiligheid en dierenwelzijn terwijl de sector met dit geld een platte receptencampagne voert", vindt Wakker Dier-woordvoerder Sjoerd van de Wouw. Denis ontkent dit en vindt dat de pluimveecampagne wel bijdraagt aan het verstrekken van adequate informatie. "De door u genoemde 'platte campagne' is slechts één van de activiteiten en heeft als doel het grote publiek naar de website te lokken," aldus Denis.
Denis schrijft verder wel begrip te hebben voor het standpunt van Wakker Dier. De campagne was oorspronkelijk bedoeld om het imago en de consumptie van pluimveevlees te verbeteren na de vogelpest. De prijzen en de consumptie zijn inmiddels hersteld, maar de subsidie is beschikbaar gesteld tot oktober 2009. Omdat de huidige marktsituatie een verdere uitvoering niet in de weg staat wordt het programma gewoon voortgezet.
Vacatures
(Marketing-) en Communicatiemanager
Hanab Energy SolutionsAdviseur arbeidsmarkt RDW Toezicht en Beoordeling
RDWMarketing Manager (Maternity Cover – 6 Months)
ArtipoppeWakker Dier zegt teleurgesteld te zijn in de reactie. "Wij krijgen begrip, maar de kipsector krijgt miljoenensubsidie." De tegencampagne van Wakker Dier zal dan ook voortgezet worden. "Het lijkt alsof LNV erkent dat per ongeluk 3 miljoen subsidie is verstrekt, maar vleeskuikens kopen niets voor deze erkenning." (Agrarisch Dagblad)
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word abonnee