Overslaan en naar de inhoud gaan

Ministerie LNV: kippenvleescampagne deugt

Er is niets mis met de campagne die het productschap Pluimvee en Eieren voert om kippenvlees te promoten. Ook is er geen sprake van…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

"De subsidie is verstrekt om informatie te geven over voedselveiligheid en dierenwelzijn terwijl de sector met dit geld een voert", vindt Wakker Dier-woordvoerder Sjoerd van de Wouw. Denis ontkent dit en vindt dat de pluimveecampagne wel bijdraagt aan het verstrekken van adequate informatie. "De door u genoemde 'platte campagne' is slechts één van de activiteiten en heeft als doel het grote publiek naar de website te lokken," aldus Denis.

related partner content for mobile comes here

Denis schrijft verder wel begrip te hebben voor het standpunt van Wakker Dier. De campagne was oorspronkelijk bedoeld om het imago en de consumptie van pluimveevlees te verbeteren na de vogelpest. De prijzen en de consumptie zijn inmiddels hersteld, maar de subsidie is beschikbaar gesteld tot oktober 2009. Omdat de huidige marktsituatie een verdere uitvoering niet in de weg staat wordt het programma gewoon voortgezet.

Wakker Dier zegt teleurgesteld te zijn in de reactie. "Wij krijgen begrip, maar de kipsector krijgt miljoenensubsidie." De zal dan ook voortgezet worden. "Het lijkt alsof LNV erkent dat per ongeluk 3 miljoen subsidie is verstrekt, maar vleeskuikens kopen niets voor deze erkenning." (Agrarisch Dagblad)

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in