
Auto Trader is naar eigen zeggen één van de grootste online occasions sites met een miljoen unieke bezoekers per maand. Met de acquisitie van Auto Trader wil Sanoma haar positie op het gebied van Automotive verstevigen. De acquisitie van Auto Trader past binnen de strategie van Sanoma om consumenten zoveel mogelijk van dienst te zijn binnen specifieke interessegebieden zoals ‘Parenting, Food, Home en Automotive’.
SMM-ceo Auke Visser over de acquisitie: ‘Auto Trader past binnen de multimediale ambities die we bij SMM geformuleerd hebben voor de automotive markt. Naast AutoWeek zijn we al veel langer actief met bladen, websites en events. Denk aan Formule1, Truckstar met het jaarlijkse festival en magazines als Moto ’73 en Motor.’ Eric Ariëns, uitgever automotive van SMM, voegt daaraan toe: ‘Online zijn we sinds 1998 actief op de automotive markt. Een occasion-site, zoals die van Auto Trader, ontbrak binnen ons portfolio. Auto Trader en AutoWeek vullen elkaar goed aan. Online werken we al jaren samen. Die samenwerking wordt dus nog inniger.’
Vacatures
Directeur-bestuurder
PublicSpirit in opdracht van Visit FlevolandEvent Manager
Stichting Anne-BoCommunicatiemedewerker studentenwerving en -voorlichting
TU DelftAuto Trader werd in 1992 als eerste Nederlandse occasionmagazine opgericht. De lancering van de eerste occasionsite samen met de introducties van Classic Trader en Motor Trader volgden in 1999. Auto Trader, dat 68 arbeidsplaatsen telt, behaalde in haar afgesloten boekjaar 2007/2008 een netto sales van 9,5 miljoen euro.
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word abonnee