Overslaan en naar de inhoud gaan

Meta stelt generatieve AI-tools beschikbaar voor adverteerders

De tools zijn bedoeld om de productiviteit van de adverteerder te verhogen en de personalisatie en prestaties te verbeteren.
Meta AI Sandbox
De drie AI-tools van Meta
© Afbeelding: Meta
Meta AI Sandbox
De drie AI-tools van Meta
© Afbeelding: Meta

Meta, het bedrijf achter onder meer Facebook, Instagram en WhatsApp, stelt zijn eerste generative AI-tools beschikbaar voor adverteerders. Met deze tools, die de afgelopen maanden getest zijn door onder andere Publicis Groupe, kunnen merken bijvoorbeeld snel allerlei varianten van een afbeelding genereren. De tools besparen de adverteerder zo tijd en maken de reclames voor gebruikers tegelijkertijd persoonlijker en effectiever, redeneert Meta.

related partner content for mobile comes here

Drie AI-tools

De eerste set vernieuwingen op basis van generatieve artificiële intelligentie (AI) maakt onderdeel uit van de eerder gepresenteerde Meta AI Sandbox. Meta heeft de tools getest en durft het nu aan om er drie tools vrij te geven. Met background generation kan de adverteerder verschillende achtergronden bij een afbeelding genereren om afbeeldingen meer af te stemmen op verschillende doelgroepen. En met image expansion is het mogelijk om het aspectratio van een afbeelding of video aan te passen voor verschillende typen content. Zo kun je bijvoorbeeld een afbeelding bijsnijden naar een plaatje dat past in de Facebook Feed of juist een Instagram Reels. Tot slot text variations: hiermee kan de adverteerder verschillende versies van de advertentieteksten genereren gebaseerd op de originele tekst. De nieuwe teksten lichten de verkoopargumenten van een product of dienst uit en zijn bedoeld om verschillende doelgroepen aan te spreken, aldus Meta in een blogpost.

Tijd besparen

De socialmediareus noemt de drie AI-tools nuttig voor adverteerders omdat ze kostbare tijd besparen. Bijna de helft van de adverteerders die de tools al kon proberen, verwacht minimaal vijf uur per week te besparen omdat de tools repetitief werk uit handen nemen. Hoeveel merken al aan de slag konden met Meta's AI Sandbox-omgeving, is echter niet duidelijk. Publicis Groupe is één van de organisaties die er onderdeel van uitmaakt. Een topman van Publicis reageert bij Meta: 'De ontwikkeling van advertentiemateriaal dat sneller, slimmer en geïntegreerd is in het grotere meta-advertentieplatform zal een game changer zijn.'

Pas het begin

Volgens Meta is de eerste set van drie AI-tools pas het begin voor adverteerders. Er komen bijvoorbeeld ook tools aan om via AI te communiceren met (potentiële) klanten via Facebook Messenger en WhatsApp. Die specifieke tool moet ergens volgend jaar voor 'meer' merken beschikbaar komen.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in