Overslaan en naar de inhoud gaan

Merken en bureaus kunnen nu contextuele advertenties creëren met Generative AI

Door generative AI-technologie kunnen merken nu met minimale inspanning aandacht maximaliseren.
Partner
seedtag

Seedtag is leider op het gebied van Contextual Artificial Intelligence in Europa en Latam. Door contextuele advertenties te leveren via haar eigen AI-technologie op basis van Machine Learning algoritmes, biedt seedtag adverteerders een effectief alternatief voor het gebruik van cookies, door de doelgroep te targeten op basis van hun real-time interesses.

Lees meer

Seedtag biedt creatieve en op maat gemaakte oplossingen zodat een merk geïntegreerd wordt in afbeeldingen, video's en content. Om deze advertenties uit te leveren, past seedtag haar eigen AI-technologie toe die redactionele content analyseert en categoriseert en begrijpt op een bijna menselijk niveau. Zo wordt brand safety gegarandeerd en worden advertenties gepositioneerd op de beste content voor elk merk.

Seedtag's creative ad server heeft de kracht om prachtige op maat gemaakte ad units aan te passen aan elke campagne, context en doelgroep. Op deze manier kan seedtag de impact van merken vergroten en maximaliseren door hun boodschap af te stemmen op verschillende doelgroepen in specifieke contexten.

Vandaag de dag heeft het bedrijf meer dan 180 werknemers en een belangrijke internationale aanwezigheid met kantoren in Spanje, Frankrijk, Italië, het Verenigd Koninkrijk, Nederland, Mexico, Brazilië, Colombia en Duitsland. Bovendien heeft het bedrijf, na een historisch jaar met recordomzet, twee belangrijke overnames gedaan, AtomikAd in Italië en Recognified in Duitsland.

Na zeven jaar ontwikkelen van hun contextuele technologie, is seedtag in staat geweest om verder te gaan dan contextuele targeting, en heeft contextuele data planning tools en real-time inzichten opgenomen in haar aanbod. Bovendien pioniert seedtag met nieuwe technologieën zoals contextuele lookalike, wat beter presteert dan traditionele contextuele of doelgroep targeting.

Lees minder
Voorbeelden van contextual creatives gegenereerd door generative AI
Voorbeelden van contextual creatives gegenereerd door generative AI

De nieuwe tool geeft merken en bureaus de capaciteit om op maat gemaakte advertentie-uitingen te creëren op basis van de context van de pagina. Door de nieuwe update profiteren adverteerders van meerdere versies van advertenties die beter passen bij hun online plaatsingen en heeft één enkele advertentie-uiting nu oneindig veel mogelijkheden.

Verbeterde effectiviteit
Liz, het contextuele AI-platform, is vanaf nu uitgerust met Generative AI. Een mooie uitbreiding op de al bekende functionaliteiten van Liz, zoals Deep Learning, Computer Vision en Natural Language Processing. Liz begrijpt de gewenste contexten voor de advertentiecampagne van de klant volledig en creëert vanuit deze informatie prompts om het originele advertentiemateriaal aan te passen voor het best mogelijke resultaat. Het generative AI-platform bouwt nieuwe creatives door middel van insight-gedreven prompts, die specifieke doelgroepen targetten. Deze zijn altijd volledig in lijn met campagne doelen en de briefing van het merk.

Ultramoderne technologie
Al wordt geruime tijd gebruikt om de inhoud van artikelen te categoriseren en reclame-uitingen in een correcte context te plaatsen. Generative AI gaat echter nog een stap verder, door daadwerkelijk ook reclame-uitingen aan te passen sluiten deze naadloos aan op de inhoud van de artikelen waarin de advertenties worden geplaatst. Dit verhoogt de effectiviteit van contextueel advertentiemateriaal nog verder; eerdere studies van Lumen en Xandr toonden al aan dat het op elkaar afstemmen van context en advertentiemateriaal een toename van 20% in de aandacht genereert en de CTR met 1,6x verhoogt. Om ervoor te zorgen dat de creatieve integriteit van een merk altijd wordt gehandhaafd, zal geen enkel ontwerp gebruikt worden zonder dat het gecheckt is door het toonaangevende ontwerpteam van Seedtag. Ze controleren elke AI gegenereerde advertentie voordat deze aan adverteerders wordt gepresenteerd. Hiermee krijgen klanten het beste van twee werelden: ultramoderne technologie met een menselijke touch.

“Goede uitingen zijn onmisbaar in een succesvolle advertentiecampagne, maar het is net zo belangrijk dat deze uitingen relevant zijn voor de context waarin ze worden aangeboden. Door Liz te integreren met generative AI-technologie, kunnen we onze klanten contextuele advertenties bieden die naadloos integreren met de context waarin ze worden weergegeven. Hierdoor winnen ze keer op keer de aandachtsstrijd en behalen ze betere resultaten, terwijl het ook tijd en middelen bespaart.”

Fernando Pascual, Design VP bij Seedtag

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Partner
seedtag

Seedtag is leider op het gebied van Contextual Artificial Intelligence in Europa en Latam. Door contextuele advertenties te leveren via haar eigen AI-technologie op basis van Machine Learning algoritmes, biedt seedtag adverteerders een effectief alternatief voor het gebruik van cookies, door de doelgroep te targeten op basis van hun real-time interesses.

Lees meer

Seedtag biedt creatieve en op maat gemaakte oplossingen zodat een merk geïntegreerd wordt in afbeeldingen, video's en content. Om deze advertenties uit te leveren, past seedtag haar eigen AI-technologie toe die redactionele content analyseert en categoriseert en begrijpt op een bijna menselijk niveau. Zo wordt brand safety gegarandeerd en worden advertenties gepositioneerd op de beste content voor elk merk.

Seedtag's creative ad server heeft de kracht om prachtige op maat gemaakte ad units aan te passen aan elke campagne, context en doelgroep. Op deze manier kan seedtag de impact van merken vergroten en maximaliseren door hun boodschap af te stemmen op verschillende doelgroepen in specifieke contexten.

Vandaag de dag heeft het bedrijf meer dan 180 werknemers en een belangrijke internationale aanwezigheid met kantoren in Spanje, Frankrijk, Italië, het Verenigd Koninkrijk, Nederland, Mexico, Brazilië, Colombia en Duitsland. Bovendien heeft het bedrijf, na een historisch jaar met recordomzet, twee belangrijke overnames gedaan, AtomikAd in Italië en Recognified in Duitsland.

Na zeven jaar ontwikkelen van hun contextuele technologie, is seedtag in staat geweest om verder te gaan dan contextuele targeting, en heeft contextuele data planning tools en real-time inzichten opgenomen in haar aanbod. Bovendien pioniert seedtag met nieuwe technologieën zoals contextuele lookalike, wat beter presteert dan traditionele contextuele of doelgroep targeting.

Lees minder
Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in