Overslaan en naar de inhoud gaan

Mercedes-Benz kiest voor Publicis Groupe

Publicis Groupe gaat Mercedes-Benz de gewenste creatieve en digitale transformatie bezorgen. Wereldwijd in zo’n veertig markten, op de…
Miniatuurvoorbeeld
Miniatuurvoorbeeld

In de Verenigde Staten, Duitsland en China blijft Mercedes-Benz bij respectievelijk Merkley & Partners, Antoni en BBDO, waarmee Publicis nauw blijft samenwerken. Publicis Groupe heeft speciaal voor Mercedes-Benz een nieuw bureau gelanceerd, onder de naam Publicis Emil. Die is genoemd naar Emil Jellinek, een pionier op autogebied die een dochter had met de naam Mercedes.

related partner content for mobile comes here

Uit een interne memo van CEO Arthur Sadoun van Publicis Groupe: ‘Het was Emil die een grote order plaatste bij Daimler, op één voorwaarde: dat de bestelde auto’s naar zijn dochter zouden worden genoemd. Vandaar nu ook de naam van het nieuwe bureau.’

Berlijn
Het hoofdkwartier van Publicis Emil is gevestigd in Berlijn. Het nieuwe bureau zou op 1 juli operationeel moeten zijn. In zijn memo schrijft Sadoun verder: ‘Dit was zonder twijfel de grootste pitch in de autoindustrie, de laatste achttien maanden. Maar wat belangrijker is: dit is het levende bewijs dat het model werkt dat we hebben ontwikkeld. De CEO heeft het hier over het Power of One-model, waarmee andere klanten als Walmart, HP en USAA ook al werken.

Volgens een rapport van Ad Age staat Mercedes-Benz op de tiende plaats als het gaat om de grootste adverteerders ter wereld.

Hier een video die Sadoun opnam om zijn medewerkers op de hoogte te stellen van het nieuws.

 

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in