Overslaan en naar de inhoud gaan

Marketing op microniveau

Micromarketing maakt geïndividualiseerde massamarketing mogelijk en efficiënt.
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Steeds meer bedrijven zien een consequente klantenoriëntatie en een gedifferentieerde aanpak in klantenrelaties als strategische ‘must’ om te concurreren. Dat vereist diepgaande kennis van leefwerelden en gedrag van consumenten, en een juiste toepassing van deze kennis in alle fasen van de klantendialoog. Precies in deze richting heeft micromarketing zich de afgelopen jaren ontwikkeld. Maar wat is het precies?

related partner content for mobile comes here

Micromarketing kan worden gezien als ‘analytische doorontwikkeling’ van Geomarketing. Micromarketing bestudeert veel kleinere eenheden, tot individuele huishoudens toe. Waar bij Geomarketing alles draait om planning, coördinatie en controle van klantgeoriënteerde marktactiviteiten via geografische informatiesystemen, verbindt Micromarketing ondernemingsinterne klantgegevens (b-to-c) met ondernemingsexterne gegevens van gespecialiseerde leveranciers. Daarbij wordt geanonimiseerde informatie (bijvoorbeeld marktonderzoeks-, milieugegevens) aan het adres gekoppeld.

De verkregen inzichten zijn een belangrijke hulp in alle fasen van klantbewerking, van acquisitie tot reactivering en risicomanagement, en absoluut superieur aan klassieke segmentatiemethoden. Hierdoor wordt geïndividualiseerde massamarketing überhaupt pas mogelijk en efficiënt.

Bron: Marketingjournal

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in