Marketeers willen flexibele uren, maar wel op kantoor


Opvallend is dat marketeers op alle niveaus meer mandaat en beslissingsbevoegdheid als belangrijkste drijfveer voor promotie zien.
Als het gaat om het nieuwe werken, wil zestig procent van de ondervraagde marketeers flexibel omgaan met tijd. Het sturen op output in plaats van aantal aanwezigheidsuren wordt door de helft van de ondervraagden belangrijk gevonden. Michèl Schilders, algemeen directeur van USG Capacity: 'Marketeers geven met deze uitkomst aan dat zij beoordeeld willen worden op productiviteit en resultaten. In de huidige economische tijd is dat een gezonde houding die zorgt voor creativiteit, resultaat en een werkomgeving waarin marketingprofessionals zich thuisvoelen.'
Vacatures
Senior Marketeer Partnerships
Nationale Postcode LoterijSenior communicatieadviseur
Gemeente DelftTeamleider Online
AVROTROSOpmerkelijk is dat zowel op medewerkers, advies als managementniveau het vergroten van het persoonlijke mandaat binnen je functie gezien wordt als de belangrijkste drijfveer om promotie te maken. Verbeterde arbeidvoorwaarden geldt alleen op medewerkersniveau als tweede belangrijkste pijler. Op advies- en managementniveau vindt men het vooral belangrijk om te leren van collega’s met meer ervaring die hoger in de hiërarchie staan.
Opleiding ipv smartphone
Opvallend bij de uitvraag naar secundaire voorwaarden is dat smartphones relatief weinig verstrekt worden door werkgevers. Op medewerkersniveau heeft nog geen twintig procent de beschikking over een smartphone. Ruim 4 van de 10 marketingmanagers gunt zichzelf wel zo’n apparaat.
Het overgrote deel van de marketeers kan wel rekenen op een opleidingsbudget. Op medewerkers- en adviseursniveau ligt het gemiddelde opleidingsbudget tussen de 2000 en 3000 euro. Op managementniveau ligt dit budget 1000 euro hoger.
Recent onderzoek van Berenschot wees nog uit dat het gemiddelde opleidingsbudget in Nederland in 2011 op 906 euro lag.
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid