Overslaan en naar de inhoud gaan

Marketeers willen flexibele uren, maar wel op kantoor

Bijna twee op de drie marketeers werken het liefste vanuit een kantoorlocatie. Slechts een kwart van de marketingprofessionals zien in hun…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Opvallend is dat marketeers op alle niveaus meer mandaat en beslissingsbevoegdheid als belangrijkste drijfveer voor promotie zien.

related partner content for mobile comes here

Als het gaat om het nieuwe werken, wil zestig procent van de ondervraagde marketeers flexibel omgaan met tijd. Het sturen op output in plaats van aantal aanwezigheidsuren wordt door de helft van de ondervraagden belangrijk gevonden. Michèl Schilders, algemeen directeur van USG Capacity: 'Marketeers geven met deze uitkomst aan dat zij beoordeeld willen worden op productiviteit en resultaten. In de huidige economische tijd is dat een gezonde houding die zorgt voor creativiteit, resultaat en een werkomgeving waarin marketingprofessionals zich thuisvoelen.'

Opmerkelijk is dat zowel op medewerkers, advies als managementniveau het vergroten van het persoonlijke mandaat binnen je functie gezien wordt als de belangrijkste drijfveer om promotie te maken. Verbeterde arbeidvoorwaarden geldt alleen op medewerkersniveau als tweede belangrijkste pijler. Op advies- en managementniveau vindt men het vooral belangrijk om te leren van collega’s met meer ervaring die hoger in de hiërarchie staan.

Opleiding ipv smartphone
Opvallend bij de uitvraag naar secundaire voorwaarden is dat smartphones relatief weinig verstrekt worden door werkgevers. Op medewerkersniveau heeft nog geen twintig procent de beschikking over een smartphone. Ruim 4 van de 10 marketingmanagers gunt zichzelf wel zo’n apparaat.
Het overgrote deel van de marketeers kan wel rekenen op een opleidingsbudget. Op medewerkers- en adviseursniveau ligt het gemiddelde opleidingsbudget tussen de 2000 en 3000 euro. Op managementniveau ligt dit budget 1000 euro hoger.

Recent onderzoek van Berenschot wees nog uit dat het gemiddelde opleidingsbudget in Nederland in 2011 op 906 euro lag.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in