Overslaan en naar de inhoud gaan

FD Mediagroep kondigt reorganisatie FD aan

FD Mediagroep meldt dat er een reorganisatie komt bij Het Financieele Dagblad.
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

'Als gevolg van een dalende advertentiemarkt en de veranderende behoeften op de lezersmarkt zal de FD Mediagroep een bedrijfsbrede bezuiniging doorvoeren en de redactie van Het Financieele Dagblad reorganiseren', zo wordt gemeld in het FD.

related partner content for mobile comes here

Het verliest 10 arbeidsplaatsen en krimpt daarmee naar 100 fte. 'De bezuiniging kenmerkt zich door besparingen op alle inkopen en het slimmer organiseren van bestaande activiteiten', aldus FD Mediagroep.

Jan Bonjer, hoofdredacteur van Het Financieele Dagblad: 'Onze multimediale en compacte journalistiek wordt mede mogelijk gemaakt door een nieuw redactiesysteem. Dat stelt ons beter in staat onze journalistieke inhoud te publiceren op de verschillende platformen. De FD lezer krijgt op verschillende tijdstippen zowel actuele als duidende informatie. We gaan op de redactie anders werken. Dat betekent dat we met name de vormgeving en eindredactie opnieuw zullen inrichten en de verschillende deelredacties zowel kwalitatief als kwantitatief scherper gaan organiseren'.

De directie van FD Mediagroep is in gesprek met de ondernemingsraad, de redactieraad en de vakorganisaties. Het streven is om eind 2012 de reorganisatie te hebben doorgevoerd. Gedwongen ontslagen zijn niet uitgesloten.

Jacques Kuyf, Algemeen Directeur FD Mediagroep: 'Er vinden in de zakelijke en consumentenmarkt grote verschuivingen plaats zowel bij adverteerders als lezers. De luistercijfers van BNR Nieuwsradio zijn stabiel (ruim 650.000 luisteraars en een marktaandeel van 0.8%). De betaalde oplage van Het Financieele Dagblad is als gevolg van de sterk stijgende digitale oplage stabiel (totaal 67.000 waarvan 11.000 digitaal). We moeten nadrukkelijk blijven investeren in onze vernieuwende uitgeef- en advertentieconcepten. We behalen op de content- en advertentieverkoop uit nieuwe activiteiten immers bemoedigende resultaten, echter we zullen daar de groei moeten versnellen om het hoofd te bieden aan de daling op de traditionele omzet en de toenemende vraag uit de markt.'

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in