Overslaan en naar de inhoud gaan

Marketeer mist standaard social media ROI-metric

Marketeers die werken met social media zeggen op dit moment het meeste een standaard metric voor social media-succes te missen. Desondanks…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Wildfire deed onderzoek naar de metrics die marketeers gebruiken om social media-succes te bepalen. De meest genoemde ROI-metrics van dit moment zijn het meten van de groei in fans, likes, reacties en interacties (38 procent), een groei van de inkomsten (24 procent) en een groei in brand awareness (15 procent)

related partner content for mobile comes here

Van de marketeers die Wildfire ondervroeg, noemde 88 procent brand awareness als grootste social media-voordeel, 85 procent noemde ook de mogelijkheid om een dialoog aan te gaan. 58 procent antwoordde dat social media hielp om sales en partnerships te verbeteren, 2 op de 5 vonden dat de kosten door social media omlaag gingen.

Uit onderzoek van de CMO Council in december 2011 bleek dat engagement als grootste voordeel van social media werd gezien. 55 procent van de senior marketeers die meededen aan dit onderzoek, vertelde dat social media de meeste impact op de marketingoperatie had wat betreft luisteren naar klanten, engagement en conversaties.

Volgens Wildfire gelooft 70 procent van de marketeers dat Facebookfans meer waard zijn dan ‘niet-fans’. Bedrijven denken dat Facebookfans veel waarde hebben voor de business, met name als het gaat om het aantrekken van nieuwe klanten (44 procent), hogere conversie(18 procent) en meer herhaalaankopen (18 procent).

Overige bevindingen:

- Facebook (94 procent) werd genoemd als belangrijkste social media marketingkanaal, gevolgd door Twitter (74 procent), blogs (41 procent), Linkedin (32 procent) en Youtube (30 procent).
- 97 Procent van de respondenten ogelooft dat social media van positieve invloed is op hun business. Driekwart is van plan dit jaar meer aan social media uit te geven.

Wildfire ondervroeg voor dit onderzoek 700 social media marketeers wereldwijd.

bron: Marketingcharts

Rondvraag Tijdschrift voor Marketing: Welke social media metric wordt standaard in 2012? Reageer in onze , of op Twitter (">)

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in