Overslaan en naar de inhoud gaan

'Maatschappelijk verantwoord ondernemen creëert kettingreactie'

Bedrijven stellen in toenemende mate MVO-eisen aan elkaar. Hierdoor wordt MVO steeds vanzelfsprekender. Er ontstaat een…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Steeds meer bedrijven pakken MVO op als manier om te innoveren en omzet te verhogen. Zo blijkt uit blijkt dat kostenbesparing het belangrijkste motief is geworden om met MVO te beginnen. Deze ontwikkeling zet zich aangewakkerd door de recessie in 2012 naar verwachting krachtig door.

related partner content for mobile comes here

Ook signaleert MVO Nederland dat energiebesparing en duurzame energie bovenaan de MVO-agenda van bedrijven staan. Het is urgent, tastbaar, sluit aan bij maatschappelijke verwachtingen en het levert geld op, zo menen de onderzoekers. Ook grondstoffenschaarste wordt steeds vaker opgepakt als strategisch speerpunt.

Volgens de onderzoekers is MVO een basisverwachting van de consument. De consument verwacht simpelweg dat een bedrijf duurzaam produceert, en hier open en duidelijk over communiceert. Ook over de dilemma's.
De versnelling in MVO blijkt ook uit de sterke toename van het aantal bedrijven dat zich bij MVO Nederland aansluit, zo constateert de organisatie zelf. In 2011 zijn circa 500 nieuwe bedrijven partner geworden. MVO Nederland telt daarmee meer dan 1800 aangesloten bedrijven, die vaniëren van eenmanszaak tot multinational en van koploper tot starter.

Om tegemoet te komen aan de snel groeiende behoefte aan meer kennis en het delen van ervaringen is de organisatie van start gegaan met de {encode="http://www.mvonederland.nl/academie
" title="MVO Nederland Academie"}. Deze academie wil inspiratie en handvatten bieden met MVO-opleidingen en -trainingen.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in