'Maatschappelijk verantwoord ondernemen creëert kettingreactie'
Steeds meer bedrijven pakken MVO op als manier om te innoveren en omzet te verhogen. Zo blijkt uit het rapport blijkt dat kostenbesparing het belangrijkste motief is geworden om met MVO te beginnen. Deze ontwikkeling zet zich aangewakkerd door de recessie in 2012 naar verwachting krachtig door.
Ook signaleert MVO Nederland dat energiebesparing en duurzame energie bovenaan de MVO-agenda van bedrijven staan. Het is urgent, tastbaar, sluit aan bij maatschappelijke verwachtingen en het levert geld op, zo menen de onderzoekers. Ook grondstoffenschaarste wordt steeds vaker opgepakt als strategisch speerpunt.
Vacatures
Senior communicatie adviseur / Woordvoerder
Ministerie van Klimaat en Groene GroeiContentredacteur
Provincie UtrechtConcern communicatieadviseur
Gemeente Altena
Volgens de onderzoekers is MVO een basisverwachting van de consument. De consument verwacht simpelweg dat een bedrijf duurzaam produceert, en hier open en duidelijk over communiceert. Ook over de dilemma's.
De versnelling in MVO blijkt ook uit de sterke toename van het aantal bedrijven dat zich bij MVO Nederland aansluit, zo constateert de organisatie zelf. In 2011 zijn circa 500 nieuwe bedrijven partner geworden. MVO Nederland telt daarmee meer dan 1800 aangesloten bedrijven, die vaniëren van eenmanszaak tot multinational en van koploper tot starter.
Om tegemoet te komen aan de snel groeiende behoefte aan meer kennis en het delen van ervaringen is de organisatie van start gegaan met de {encode="http://www.mvonederland.nl/academie
" title="MVO Nederland Academie"}. Deze academie wil inspiratie en handvatten bieden met MVO-opleidingen en -trainingen.
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid