Markante art director Onno Kraft van Ermel overleden


Kraft van Ermel behoorde in de jaren 80 van de vorige eeuw tot de top van meest bekroonde creatieven. Samen met copywriter Henk Druppers won hij bij het toenmalige bureau DMB&B zeven jaar lang diverse internationale prijzen en zeven Lampen voor Bavaria, NMB, Ten Cate, Texaco en AVVL (de spraakmakende advertentie ‘Is er koffie na de dood’). Na DMB&B ging Kraft van Ermel naar het ARVH van John Romeijn. Ook werkte hij twee jaar bij Result, gevolgd door Benjamens, Van Doorn-Euro RSCG. Bij dit laatste bureau was hij samen met copywriter Hans Kroese verantwoordelijk voor opvallend werk voor het Bloemenbureau en voor Pearle, waar ze een Gouden Esprix voor kregen. Kraft van Ermel zal de geschiedenis ingaan als een markante en spraakmakende persoonlijkheid die knokte voor creatieve kwaliteit.
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid