Overslaan en naar de inhoud gaan

Markante art director Onno Kraft van Ermel overleden

Art director Onno Kraft van Ermel is vorige week dinsdag op 55-jarige leeftijd overleden tijdens een vakantie in Thailand.
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Kraft van Ermel behoorde in de jaren 80 van de vorige eeuw tot de top van meest bekroonde creatieven. Samen met copywriter Henk Druppers won hij bij het toenmalige bureau DMB&B zeven jaar lang diverse internationale prijzen en zeven Lampen voor Bavaria, NMB, Ten Cate, Texaco en AVVL (de spraakmakende advertentie ‘Is er koffie na de dood’). Na DMB&B ging Kraft van Ermel naar het ARVH van John Romeijn. Ook werkte hij twee jaar bij Result, gevolgd door Benjamens, Van Doorn-Euro RSCG. Bij dit laatste bureau was hij samen met copywriter Hans Kroese verantwoordelijk voor opvallend werk voor het Bloemenbureau en voor Pearle, waar ze een Gouden Esprix voor kregen. Kraft van Ermel zal de geschiedenis ingaan als een markante en spraakmakende persoonlijkheid die knokte voor creatieve kwaliteit.

related partner content for mobile comes here
Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in