LinkedIn, de ideale schoonzoon onder socialmediaplatforms
Nepnieuws en trollen vind je tegenwoordig overal, maar je hoort weinig over LinkedIn. Waar zijn die haatzaaiende professionals?
Over sociale media wordt veel gezeurd. Plat gezegd is Twitter de luidspreker van Trump, vergroot Facebook de filterbubbel, en draagt Instagram bij aan onrealistische schoonheidsidealen – als we afgaan op de krantenkoppen tenminste. Maar over LinkedIn blijft het oorverdovend stil in het nieuws. Je hoort geen verhalen over trollen, extremisten en activisten. Opvallend, aangezien het naar eigen zeggen 645 miljoen leden wereldwijd telt. Hoe blijft het platform zo vredig en zoet?
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lidIk moet ook weer eens op zoek naar m'n wachtwoord om een paar aanmeldingen van mensen die in mijn netwerk willen te verwerken. Je wordt geacht erin te staan, maar het is een totaal futloos iets, waar ik dus ook zelf futloos van wordt. Misschien vinden trollen dat ook en beschouwen ze LinkedIn eenvoudigweg de moeite niet waard.
Trollen, extremisten en activisten via Twitter, LinkedIn, FB of Insta … het zal.
Hebben we wel in de gaten dat media van Nederlandse bodem gestaag maar zeker om zeep wordt geholpen door alle marketinginvesteringen in al die Amerikaanse bedrijven/media? Hoeveel procent van alle mediabestedingen gaan ondertussen naar het buitenland en komen niet meer terecht in NL? Is het niet eens tijd om dat goed en helder in beeld te brengen in plaats van te spreken over bevindingen bij gebruik van Amerikaanse social media?
I know, het is vechten tegen de bierkaai maar ik ben nieuwsgierig en vind tegelijkertijd dat hier meer aandacht voor mag zijn.