Leendert den Hollander wordt cmo Findus Group


Leendert den Hollander, nummer 7 op de lijst van de 100 beste marketeers van Nederland (2009), vertrekt bij Procter & Gamble en wordt cmo bij diepvriesfabrikant Findus Group.
Findus Group zet hiermee de marketing hoger op zijn agenda, de functie van cmo is nieuw.
Vacatures
Senior Marketeer Partnerships
Nationale Postcode LoterijSenior communicatieadviseur
Gemeente DelftTeamleider Online
AVROTROSLeendert den Hollander (40) was 15 jaar lang werkzaam bij Procter & Gamble, zijn laatste functie was marketingdirecteur West-Europa voor home care (schoonmaakmiddelen). Hij was global category leader home care.
Den Hollander is niet de eerste Procter & Gamble-man die naar Findus overstapt.
Henk Spoon ging hem voor en was tijdlang head of marketing and product innovation bij Findus. Voormalige Findus-baas Carel van Bemmelen kwam ook bij Procter & Gamble vandaan.
Theo van Vugt sprak Den Hollander eind vorig jaar voor Tijdschrift voor Marketing over ROI in marketing. Hij zei over ROI: ‘ ROI is de strategie van het slim inzetten van investeringen met een hoge return. Het hele idee om elk jaar meer te vragen voor marketing is niet reëel. Omdat je dingen leert zijn er altijd efficiencyvoordelen te halen.'
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid