Overslaan en naar de inhoud gaan

Klantgegevens in overvloed, maar waarvoor?

Marketeers hebben de beschikking over heel veel klantinformatie. Maar die klantgegevens worden zelden of nooit gebruikt voor een betere…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Deze onbekendheid met en onwil om echt werk te maken van databasemarketing, blijkt uit een serie van rondetafelbijeenkomsten die software-bedrijf SPSS hield met marketing managers en directeuren uit de telecommunicatie, retail en financiële wereld. De software-leverancier organiseerde deze bijeenkomsten in samenwerking met onderzoeksbureau Synovate om te onderzoeken wat volgens de branches de grootste marketingvraagstukken van dit moment zijn. Ed Peelen (Nijenrode) en Herbert Haaij (The Circle) modereerden de sessies.

related partner content for mobile comes here

Richten op individuele klanten
In de telecommunicatiebranche heerst de mening dat klanten steeds meer op individuele basis moeten worden bediend. De grootste uitdaging is dat marketeers veel meer moeten gaan inzien wat hun analyses nu werkelijk betekenen. Je moet per klant vaststellen wat je hem wilt aanbieden. Klanten hebben een beperkte aandacht voor aanbiedingen, dus als je wilt opvallen dan moet het aanbod op maat zijn. Marketing zou daarom steeds meer gedreven moeten worden door analytische tools waarmee je acties voor individuele klanten kunt bedenken, luidt de weinig verrassende conclusie van de software-leverancier.

Goede tools noodzakelijk
Volgens veel marketeers zit het knelpunt bij de vertaling van data naar acties. De marketeer ontsluit steeds meer kanalen en bouwt meer contacten op, maar het wordt steeds lastiger om al die data te beheren en te analyseren. Men verwacht dat de komende jaren veel bedrijven zullen overstappen naar Customer Intelligence. Dat vergt volgens hen een ommezwaai in het denken van marketeers. Performancegericht zijn en technologisch denken worden steeds belangrijker.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in