Klachtengids voor Europese consument
Klachtengids voor Europese consument De Europese Commissie heeft een nieuwe consumentengids gepubliceerd over FIN-NET, het grensoverschrijdende buitengerechtelijke klachtennetwerk voor financiële diensten. FIN-NET is gebaseerd op de samenwerking tussen nationale instellingen voor geschillenbeslechting en is het eerste volledig operationele grensoverschrijdende netwerk voor buitengerechtelijke geschillenbeslechting (ADR) in de Europese Unie. Aldus speelt het een fundamentele rol in het elan van de Commissie om een werkelijk interne markt in de financiële diensten aan de consument te ontwikkelen. De nieuwe gids, die deel uitmaakt van het initiatief ‘dialoog met de burgers’ om de mensen bewust te maken van hun rechten binnen de interne markt, heeft ten doel de Europese burgers te helpen het FIN-NET-netwerk te begrijpen en te gebruiken.
De gids is beschikbaar in de elf officiële EU-talen en kan onder andere telefonisch worden besteld via de telefoondienst van Europe Direct (00800 67891011). Er zullen anderhalf miljoen exemplaren worden verspreid. De gids is ook on line beschikbaar.
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid