Overslaan en naar de inhoud gaan

Kanga Rouge?

Retailers krijgen elk jaar de decemberblues na het drukke holiday season. Als de Sinterklaas- en Kerstaankopen eenmaal gedaan zijn, houden…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Het Amerikaanse cosmeticamerk MAC geeft zijn verkoop dit jaar echter een impuls door een nieuwe productlijn te lanceren. Oogschaduw, nagellak en lipstick met de signatuur van Dame Edna.

related partner content for mobile comes here

Dame Edna: is dat niet die Australische komediant met een paarse pruik en dito vleugelbril? Wie koopt er lipstick die aangeprezen wordt door een drag queen? Dat lijkt een risicovolle merkextensie van MAC. Of is de markt wel rijp voor tacky beauty products?

"Zelfs mijn bikini-line is violet," kirt Dame Edna in interviews met de Britse pers naar aanleiding van de lancering van haar nieuwe cosmetica-assortiment. De collectie, die onder andere varicose violet nagellak en de lipsticks gladiola en kanga-rouge omvat, wordt uitgebracht door het Amerikaanse cosmeticamerk en ligt begin januari ook in Nederlandse winkels.

De reacties op Amerikaanse cosmeticafora lopen uiteen. "Ik ga toch geen nagellak van een travestiet dragen," fulmineert een boze klant, terwijl een andere gebruiker juist de humor wel waardeert: "Ik bewonder een fabrikant die bewust afwijkende keuzes maakt." Maar Makeup Artists Cosmetics is een Canadees bedrijf dat gebouwd is op afwijkende keuzes. De onderneming is in 1984 opgericht door make-up artistFrank Toscan en kapper Frank Angelo die hun producten afstemden op de cutting-edge of fashion en gebruik maakten van video-clips met een jonge Madonna. De eerste zegsman van het merk was drag-queen .

Tien jaar geleden werd het bedrijf overgenomen door Estee Lauder. Sindsdien is het merk allesbehalve lauderized. MAC heeft eerder een Barbie-lijn en Hello Kitty-collectie uitgebracht, en schuwde ook samenwerking met Pamela Anderson en de transsexueel niet. Het cosmeticamerk knipoogt met zijn nieuwe Dame Edna-collectie opnieuw naar al die andere celebrity endorsers, maar de vraag is uiteindelijk: schaadt deze keuze het merk of bevordert camp humor de verkoop juist?

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in