Overslaan en naar de inhoud gaan

Jägermeister schrapt ‘Alleen als ‘ie ijs- en ijskoud is’

Bureau Neew ontwikkelde een nieuwe pay-off en campagne.
Miniatuurvoorbeeld
Miniatuurvoorbeeld

Kruidenlikeur Jägermeister neemt na jaren afscheid van de slogan ‘alleen als ‘ie ijs- en ijskoud is’ en gaat verder met de pay-off ‘It’s a matter of taste’.

related partner content for mobile comes here

Timon Zijderlaan van Neew legt uit dat dat slogan gebaseerd is op het feit dat er uitgesproken meningen en ervaringen bestaan rondom het product en het merk. ‘Laten we eerlijk zijn, de smaak van Jägermeister is misschien niet voor iedereen. In plaats van dit te ontkennen, vonden we het juist gaaf om dit als sterk punt te duiden voor dit unieke, sterke drankje. Met deze campagne laten we zien dat we fan zijn van uitgesproken smaken in het algemeen.’

Het likeurmerk heeft ook een nieuwe campagne en een nieuw flesontwerp. In de campagne staan uitgesproken lifestyles centraal: van onverschrokken stagedivers tot vriendinnen met matching tattoos up hun rug. ‘Want net zoals de unieke smaak, zijn de omgevingen, sferen en gedragingen rondom het Duitse drankje ook een kwestie van smaak.’

De nieuwe actie bestaat uit outdoor, promotie in de horeca en een online film. In de campagne portretteert Jägermeister drie werelden waarin het merk zich begeeft. Online werkt het merk samen met bekende (social) influencers. Op een online platform (jagermeister.nl/matteroftaste) draait het om de sterke smaken van de influencers en Jäger-fans.

;s A Matter Of Taste

Er is iets misgegaan bij het weergeven van de video. Ververs de pagina om het opnieuw te proberen.

Credits
Creatief/strategisch bureau: NEEW
Productiebureau: FilmDeluxe 
Regie: Antoni Nykowski
Fotografie: Gary Engel
Digitaal activatiebureau: Protein
PR agency: Kult&Ace

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in