‘Investering in CRM sneller terug te verdienen’


Omdat bedrijven zelf niet hun handen willen branden aan CRM, is er een mooie toekomst weggelegd voor gespecialiseerde CRM-bedrijven die zich richten op verkoop en onderhoud, zegt onderzoeksbureau IDC. Om angst en cynisme onder potentiële klanten tegen te gaan, adviseert IDC de CRM-verkopers duidelijk aan te geven waar de return on investment ligt, succesvolle implementaties bij andere klanten op de voet te volgen en een ‘big bang’ benadering van CRM te voorkomen. ‘Ook tijdens de implementatie van het CRM-systeem zal nauwkeurig en voortdurend moeten worden gekeken naar de rendabiliteit van de parameters’, zegt Rasika Versleijen, senior analist van de IDC European CRM Services research.
De analist heeft hoge verwachtingen van toekomstige mobiele CRM-oplossingen. ‘Maar dan moet de technologie in staat zijn volledig te voldoen aan de verwachtingen van de klant’, voegt zij daaraan toe.In 2001 werd in Europa 7,2 miljard euro uitgegeven aan CRM. In 2006 is dat 17,6 miljard, verwacht IDC.
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid