IBM.fr meest klantvriendelijk


IBM – met een beetje goede wil de uitvinder van het e-businessconcept – is de Franse kampioen in online klantenrelatiebeheer. Bij de test is gekeken naar de snelheid, klantgerichtheid en kwaliteit van de reacties op e-mails. In 2001 stond IBM op 5. IBM beheert de communicatie met zijn Europese klanten (per telefoon, fax en e-mail) via het IBM.com Service Center in het Schotse Greenock. Op nummer 2 staat de veilingsite QXL. De verzekeraar La Mondiale staat op 3 (vorig jaar op 17). Opvallend is dat de prestaties op het gebied van online klantenrelatiebeheer erg wisselend en weinig duurzaam lijken te zijn. Typerend is dat – op IBM na - de top-tien van vorig jaar het dit keer geheel heeft laten afweten. Danone is gezakt van 4 naar 22, de nummer 1 van 2001 (Amazon.com) is gekelderd naar de 30ste plek – en de rest van de top-tien van vorig jaar is uit de top-vijftig verdwenen.
<#FONT SIZE=1>Bron: Stratégies<#/FONT>
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid