Overslaan en naar de inhoud gaan

IBM.fr meest klantvriendelijk

De Franse IBM-site heeft dit jaar de Qualiweb/Stratégies-prijs voor klantvriendelijkheid gewonnen.
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

IBM – met een beetje goede wil de uitvinder van het e-businessconcept – is de Franse kampioen in online klantenrelatiebeheer. Bij de test is gekeken naar de snelheid, klantgerichtheid en kwaliteit van de reacties op e-mails. In 2001 stond IBM op 5. IBM beheert de communicatie met zijn Europese klanten (per telefoon, fax en e-mail) via het IBM.com Service Center in het Schotse Greenock. Op nummer 2 staat de veilingsite QXL. De verzekeraar La Mondiale staat op 3 (vorig jaar op 17). Opvallend is dat de prestaties op het gebied van online klantenrelatiebeheer erg wisselend en weinig duurzaam lijken te zijn. Typerend is dat – op IBM na - de top-tien van vorig jaar het dit keer geheel heeft laten afweten. Danone is gezakt van 4 naar 22, de nummer 1 van 2001 (Amazon.com) is gekelderd naar de 30ste plek – en de rest van de top-tien van vorig jaar is uit de top-vijftig verdwenen.

related partner content for mobile comes here

< SIZE=1>Bron: Stratégies<#/FONT>

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in