Overslaan en naar de inhoud gaan

Rechtsvervolging mogelijk bij onjuiste pr

Amerikaanse bedrijven kunnen voortaan worden vervolgd voor het doen van onjuiste verklaringen tijdens pr-campagnes. Begin deze maand…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Nike was aangeklaagd wegens schending van Californische zakenwetten en het valselijk adverteren door in persberichten te weerleggen dat het bedrijf in Azië werknemers uitbuit. Volgens rechter Joyce Kennard van het hooggerechtshof zijn Nike’s algemene ideeën over globalisering beschermd door het ‘First Amendment’, maar verliest het bedrijf die bescherming als het een vorm van commerciële boodschap betreft. Commerciële taal kan effectief gereguleerd worden door onjuiste of misleidende boodschappen te onderdrukken, zonder dat het publieke debat daar onder lijdt. Nike overweegt tegen de uitspraak in beroep te gaan bij het US Supreme Court. (Bron: O’ Dwyer’s)

related partner content for mobile comes here
Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in