Overslaan en naar de inhoud gaan

Veel meer politieke reclamezendtijd

De Ster verkocht dit jaar bijna vijf keer zoveel reclametijd bij de publieke omroep aan politieke partijen als vier jaar geleden in het…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Ook benaderde de Ster de partijen dit keer al in een vroeg stadium met reclamespotjes op maat. ‘Vroeger adverteerden partijen alleen in de zendtijd voor politieke partijen. Die spotjes waren ieder jaar ongeveer hetzelfde. Ze wijzigden bij wijze van spreken alleen de datum', zegt Buurman. Vier jaar geleden maakten de partijen al meer gebruik van de Ster dan daarvoor en deze trend heeft zich dit jaar doorgezet. ‘We hebben het de partijen heel makkelijk gemaakt door ze pakketten aan te bieden. Ze konden kiezen uit een doelgroepenpakket en een voor zwevende kiezers. Dat houdt in dat de commercials worden uitgezonden op de tijdstippen dat de meeste mensen kijken uit die twee groepen.' Ook bij de commerciële omroepen is meer reclametijd aan de politiek verkocht. SBS6 verkocht bijvoorbeeld voor 200.000 euro reclametijd. Verkoopdirecteur Harold Zwaal: ‘Die toename is al ingezet tijdens de verkiezingen van vier jaar geleden. De politiek erkent eindelijk de kracht van televisie. Je kunt je standpunten er veel beter uitleggen dan op een billboard waar alleen lijst 1, 2 of 3 op staat.' Hoeveel per partij wordt uitgegeven aan verkiezingsspotjes, is onduidelijk. Om 'strategische redenen' worden daarover geen mededelingen gedaan (ANP/Trouw).

related partner content for mobile comes here
Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in