Overslaan en naar de inhoud gaan

Pr-strategie internetbedrijven miniem

De meeste internetbedrijven beschikken niet over een strategisch communicatiebeleid. De communicatie-activiteiten blijven doorgaans…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Voor dit onderzoek zijn ondermeer twintig diepte-interviews gedaan met directeuren en marketing managers van jonge internetbedrijven. Doel van het onderzoek was inzicht te krijgen in de communicatiepraktijk van internetbedrijven en hun behoefte aan ondersteuning op dat gebied.

related partner content for mobile comes here

Hoewel de meeste van de ondervraagde internetbedrijven aangaven, dat ze

communicatie erg belangrijk vonden, bleek er van een duidelijke visie op de

rol van communicatie voor de eigen organisatie geen sprake. De meeste

internetbedrijven beschikken dan ook niet over een strategisch

communicatiebeleid. Slechts twee bedrijven hebben een functionaris in

dienst, die zich fulltime of parttime met PR en communicatie bezighoudt. In

zestig procent van de bedrijven valt communicatie direct onder de

verantwoordelijkheid van de directeur. In de communicatie-aanpak van internetbedrijven krijgt marketingcommunicatie veruit de meeste aandacht. Maar ook voor de marketing is meestal geen beleidsplan opgesteld. De meest gehanteerde communicatiemiddelen zijn uiteraard de eigen website en

e-mail, persoonlijk contact met klanten, free publicity, direct mail en

advertenties. Aan andere vormen van communicatie zoals corporate

communicatie, arbeidsmarktcommunicatie en interne communicatie wordt bijna

geen aandacht besteed. Internetbedrijven maken over het algemeen weinig gebruik van de diensten van communicatie-adviesbureaus, omdat ze niet overtuigd zijn van de toegevoegde waarde van een extern bureau. De uitkomsten van het onderzoek bevestigen de ervaringen, die Wisse Kommunikatie de afgelopen jaren in haar contacten met internetbedrijven

heeft opgedaan. (Bron: Wisse Kommunikatie)

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in