Overslaan en naar de inhoud gaan

‘Investeren in de positionering en promotie van Holland blijft belangrijk’

Nederland is populair bij buitenlandse toeristen, signaleert NBTC Holland Marketing. Maar groei of marktbehoud is niet vanzelfsprekend.
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

NBTC Holland Marketing verwacht dat er dit jaar ruim 13,8 miljoen buitenlandse bezoekers naar ons land komen voor een zakelijk of toeristisch verblijf. Dat is een groei van zo’n acht procent vergeleken met vorig jaar. Hiermee stevent het inkomend toerisme af op een recordjaar.

related partner content for mobile comes here

Meer buitenlandse toeristen in 2014

Nederland is populair bij buitenlandse toeristen. Het eerste half jaar van 2014 groeide het aantal buitenlandse bezoekers al fors. Nederland heeft geprofiteerd van een mooi voorjaar, waarin de feestdagen gunstig vielen. Bovendien zijn de geluiden uit de sector over de (na)zomer erg goed. Daarnaast profiteert Nederland van (de promotie van) evenementen die vorig jaar en dit jaar plaatsvinden. Dit heeft geleid tot veel positieve publiciteit en verhoogde internationale zichtbaarheid van de bestemming Nederland. Mede op basis hiervan stelt NBTC de jaarverwachting voor 2014 voor wat betreft het inkomend toerisme naar boven toe bij.

Europa

Met name de groei uit Europa is sterker dan eerder werd verwacht. Europa is een belangrijke herkomstmarkt voor het inkomend toerisme; zo’n tachtig procent van het internationaal bezoek aan ons land komt uit Europa. De economieën in Europa herstellen iets sneller dan verwacht en dat draagt bij aan de groei van bezoekers. België is al jaren een groeimarkt en ook de groei van onze grootste herkomstmarkt Duitsland zet fors door.

In 2014 zullen naar verwachting ruim 3,8 miljoen Duitsers ons land bezoeken en België komt -voor het eerst- op nummer twee te staan met ruim 1,8 miljoen bezoekers. Door de politieke en economische situatie in Rusland verwacht NBTC dat het aantal bezoekers uit Rusland in 2014 daalt met zo’n zeven procent. De groei uit Azië zet onverminderd door en het aantal bezoekers uit de Verenigde Staten groeit dit jaar met zo’n vier procent. 

Uitdaging

De bestemming Nederland ondervindt grote en groeiende concurrentie. Groei en zelfs marktbehoud zijn geen vanzelfsprekendheid. Het blijft van groot belang om samen met de sector en de rijksoverheid te investeren in de positionering en promotie van de bestemming ‘Holland’ om het aantal bezoekers en daarmee de bestedingen en banen in ons land te waarborgen.

NBTC werkt aan een om de komende jaren de kansen die toerisme ons land biedt, duurzaam te verzilveren.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in