Overslaan en naar de inhoud gaan

Ieder zijn Ohnosecond

Elke gebruiker van het medium e-mail herkent het. De twijfel dat je zojuist een grote fout hebt begaan. Net nadat je op 'verstuur' of…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

E-mail verstuurd naar de verkeerde persoon! Of de vertrouwelijke bijlage was bedoeld voor een ander!

related partner content for mobile comes here

Het Amerikaanse naamcreatie-bureau Igor International zette laatst wat op een rij. En 'ohnosecond' vind ik wel het meest treffend.

Maar de betekenissen van '404' (someone who's clueless, from the internet error "404 Not Found") en 'mouse potato' (the on-line, wired generation's answer to the couch patato) zijn ook mooie vondsten. Pure verzinsels of woorden die in de dagelijkse praktijk voorkomen?

Naming-guru Steve Rivkin voegde er via zijn laatste wat meer realistische termen aan toe. Hij heeft het o.a. over de hier eveneens bekende term phishing.

Maar door hem gekozen tot meest creatieve woord is die voor bloggers who challenge and fact-check traditional media: Pajamahadeen.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in