Overslaan en naar de inhoud gaan

Hierom doet De Vegetarische Slager niet mee met de Nationale Week zonder Vlees

In maart vindt voor het eerst de Nationale Week Zonder Vlees plaats in Nederland. 43 merken haken aan… behalve De Vegetarische Slager.
Miniatuurvoorbeeld
Miniatuurvoorbeeld

Van 5 tot 11 maart vindt de Nationale Week Zonder Vlees plaats in Nederland. Dat is voor de eerste keer, de intentie is om het evenement jaarlijks te laten terugkeren. Het initiatief komt van Isabel Boerdam, verantwoordelijk voor het blog en boek De Hippe Vegetariër. Zij wil Nederland bewust maken van de positieve impact van minder vlees eten. ‘En ik wil laten zien hoe gemakkelijk dit eigenlijk kan zijn.’

related partner content for mobile comes here

Vreemde eend
Het lukte Boerdam om een hele rits merken achter het initiatief te krijgen, 43 in totaal. Het gaat vooral om foodmerken (waaronder ook Unox en Struik) en retailers. Daarnaast zijn er enkele nonfoodmerken die het evenement onderschrijven. Grote afwezige in de lijst van merken die het initiatief onderschrijven is De Vegetarische Slager. Mede-oprichter Niko Koffeman zegt het initiatief wel van harte te steunen, maar doet niet echt mee omdat hij vindt dat De Vegetarische Slager een beetje een vreemde eend is in een gezelschap van ‘bedrijven die lang niet altijd streven de vleesbeleving zo dicht mogelijk te benaderen’. Koffeman: ‘We zetten ons jaarrond in voor vleesvervanging, niet alleen deze week.’

Actieweek
Om die reden kiest De Vegetarische Slager ervoor om niet gezamenlijk op te trekken in dit project met leveranciers van producten die meer in de traditionele vegetarische hoek zitten, zoals producenten van tofu of bonenburgers. ‘Maar’, zegt Koffeman, ‘wees gerust, we steunen de campagne en zullen dat ook in de actieweek duidelijk maken aan onze klanten!’

 

Beeld: duo-branding Vegetarische Slager met Albert Heijn

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in