Overslaan en naar de inhoud gaan

Het geheim van de boon

In navolging van het megasucces van koffieketen Starbucks gaat ook McDonald’s ‘in de bonen’. Maar wel met een ander smaakje.
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

In Duitsland wordt begin volgend jaar de 200e McCafé geopend. Daarmee zal de hamburgergigant ongetwijfeld weer een plaats stijgen in de coffeeshop top 10 (waar ze nu op vier staan). Het is een lucratieve markt, zeker bij de koffieminnende Duitsers, die per hoofd van de bevolking zo’n 144 liter consumeren.

related partner content for mobile comes here

McDonald’s wil niets minder dan marktleider worden en kiest daarbij voor de Italiaanse insteek, met espresso, cappuccino en latte macchiato tegen schappelijke prijzen, maar wel in porseleinen kopjes. Een wat ander imago dus dan dat van wereldleider Starbuck’s, dat met als slogan ‘Het geheim ligt in de boon’ vooral een lifestylemerk wil zijn.

Beiden doen het overigens - zoals gebruikelijk in de koffiebranche - zonder uitgebreide reclamecampagnes. Starbucks heeft sowieso nooit geadverteerd in de klassieke zin van het woord, en ook McDonald’s ziet te weinig ‘massa’ voor een grootscheepse campagne en beperkt zich bij advertenties en posteracties tot lokaal niveau.

Bron: Werben & Verkaufen

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in