Het geheim van de boon
In Duitsland wordt begin volgend jaar de 200e McCafé geopend. Daarmee zal de hamburgergigant ongetwijfeld weer een plaats stijgen in de coffeeshop top 10 (waar ze nu op vier staan). Het is een lucratieve markt, zeker bij de koffieminnende Duitsers, die per hoofd van de bevolking zo’n 144 liter consumeren.
McDonald’s wil niets minder dan marktleider worden en kiest daarbij voor de Italiaanse insteek, met espresso, cappuccino en latte macchiato tegen schappelijke prijzen, maar wel in porseleinen kopjes. Een wat ander imago dus dan dat van wereldleider Starbuck’s, dat met als slogan ‘Het geheim ligt in de boon’ vooral een lifestylemerk wil zijn.
Vacatures
Accountmanager
SpottaAccountmanager New Business
SpottaExterne communicatie- en mediaspecialist
Vereniging Eigen HuisBeiden doen het overigens - zoals gebruikelijk in de koffiebranche - zonder uitgebreide reclamecampagnes. Starbucks heeft sowieso nooit geadverteerd in de klassieke zin van het woord, en ook McDonald’s ziet te weinig ‘massa’ voor een grootscheepse campagne en beperkt zich bij advertenties en posteracties tot lokaal niveau.
Bron: Werben & Verkaufen
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid