Overslaan en naar de inhoud gaan

Thuiswinkels lijden onder wanbetalers

De thuiswinkelbranche wordt in toenemende mate geconfronteerd met wanbetalers en fraude. Online thuiswinkels moeten daarom meer…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Dit is de belangrijkste conclusie uit een gisteren gepresenteerd onderzoek van kredietregistratieorganisatie EDR Credit Services naar het huidige kredietmanagement van de thuiswinkelbranche.

related partner content for mobile comes here

Om het risico op wanbetaling uit te sluiten bieden veel bedrijven slechts een voorafbetaling aan. Dit blijkt echter ook veel potentiële klanten af te schrikken. Een effectief acceptatiebeleid, waarbij klanten vooraf worden gecontroleerd op hun kredietwaardigheid en een grotere variëteit aan betalingsopties, zijn volgens EDR betere opties.

Uit het onderzoek blijkt dat 98 procent van de thuiswinkels de vordering afschrijft indien deze niet te innen is en laat de zaak vervolgens rusten. Ook toetst slechts 38 procent nieuwe klanten op kredietwaardigheid. Verder ziet 52 procent geen toekomst in creditcardbetalingen, 60 procent ziet e-billing wel als oplossing.

De meest voorkomende betalingswijze bij thuiswinkels zijn momenteel IDeal (internetbankieren), creditcards, rembours en vooruitbetaling. Het onderzoek is gehouden onder 68 online thuiswinkels.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in