Thuiswinkels lijden onder wanbetalers
Dit is de belangrijkste conclusie uit een gisteren gepresenteerd onderzoek van kredietregistratieorganisatie EDR Credit Services naar het huidige kredietmanagement van de thuiswinkelbranche.
Om het risico op wanbetaling uit te sluiten bieden veel bedrijven slechts een voorafbetaling aan. Dit blijkt echter ook veel potentiële klanten af te schrikken. Een effectief acceptatiebeleid, waarbij klanten vooraf worden gecontroleerd op hun kredietwaardigheid en een grotere variëteit aan betalingsopties, zijn volgens EDR betere opties.
Vacatures
Externe communicatie- en mediaspecialist
Vereniging Eigen HuisAccountmanager
SpottaAccountmanager New Business
SpottaUit het onderzoek blijkt dat 98 procent van de thuiswinkels de vordering afschrijft indien deze niet te innen is en laat de zaak vervolgens rusten. Ook toetst slechts 38 procent nieuwe klanten op kredietwaardigheid. Verder ziet 52 procent geen toekomst in creditcardbetalingen, 60 procent ziet e-billing wel als oplossing.
De meest voorkomende betalingswijze bij thuiswinkels zijn momenteel IDeal (internetbankieren), creditcards, rembours en vooruitbetaling. Het onderzoek is gehouden onder 68 online thuiswinkels.
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid