Overslaan en naar de inhoud gaan

Hard discount blijft groeien in stagnerende FMCG-markt

Volgens het jongste GfK-onderzoek groeit de FMCG-markt niet meer in de Benelux.
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Oorzaken van de stagnering zijn een gebrek aan vertrouwen, de gestegen energieprijzen, de groei van de vrijetijdsmarkt, telecom en duurzame goederen. Maar ook de talrijke promoties in retail zoals kortingen, coupons voor gratis producten, het grotere aanbod aan private labels en de groei van hard discount zijn doorslaggevend.

Want hoewel de totale FMCG-markt momenteel niet meer groeit, doen de hard discounters dat wel. Hun omzet steeg met 7,5 procent. De onderzoekers verklaren de groei door, enerzijds, een hogere penetratie en, anderzijds, een grotere jaarbesteding per gezin.
In 2005 kochten meer dan 3,4 miljoen gezinnen bij de hard discounter (+2.4 procent ten opzichte van 2004). De groei is wel lager dan de uitbreiding van het winkelpark (+3 tot 3.5 procent per jaar).

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word abonnee

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al abonnee? Log hier in