
De onderzochte gezinnen in de GfK Panel Services Benelux besteedden ongeveer evenveel in de afgelopen twaalf maanden tot aan oktober 2005 als tijdens dezelfde periode in 2004.
Oorzaken van de stagnering zijn een gebrek aan vertrouwen, de gestegen energieprijzen, de groei van de vrijetijdsmarkt, telecom en duurzame goederen. Maar ook de talrijke promoties in retail zoals kortingen, coupons voor gratis producten, het grotere aanbod aan private labels en de groei van hard discount zijn doorslaggevend.
Vacatures
Directeur-bestuurder
PublicSpirit in opdracht van Visit FlevolandEvent Manager
Stichting Anne-BoCommunicatiemedewerker studentenwerving en -voorlichting
TU Delft
Want hoewel de totale FMCG-markt momenteel niet meer groeit, doen de hard discounters dat wel. Hun omzet steeg met 7,5 procent. De onderzoekers verklaren de groei door, enerzijds, een hogere penetratie en, anderzijds, een grotere jaarbesteding per gezin.
In 2005 kochten meer dan 3,4 miljoen gezinnen bij de hard discounter (+2.4 procent ten opzichte van 2004). De groei is wel lager dan de uitbreiding van het winkelpark (+3 tot 3.5 procent per jaar).
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word abonnee