Overslaan en naar de inhoud gaan

Feedie: foodporn voor het goede doel

MediaMonks en Tribal DDB NY realiseren eerste 'filantropische foodie app' Feedie die vanavond gelanceerd wordt.
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Vanaf vandaag kunnen Nederlandse &;foodies&; letterlijk eten delen door er een foto van te maken. Wie via de gratis app een foto maakt en deze deelt via zijn of haar eigen sociale media, voorziet in een échte maaltijd voor achtergestelde kinderen in Zuid-Afrika. De app is gerealiseerd door en  op initiatief van .

related partner content for mobile comes here

Het maken van een foto kost de app-gebruiker zelf geen geld. De voedseldonaties worden mogelijk gemaakt door de deelnemende restaurants. Voor elke foto die hun gasten delen met de Feedie-app, doen de restaurants een donatie ter waarde van een maaltijd aan The Lunchbox Fund, een non-profitorganisatie die zich inzet voor schoolgaande kinderen in Zuid-Afrika. Sinds de lancering in zijn er via Feedie al meer dan 12 miljoen maaltijden gedoneerd.

Organische verspreiding

Feedie en de eerste participerende restaurants worden vanavond gepresenteerd aan de Nederlandse pers tijdens een groot lanceringsdiner. Om maximaal bereik te genereren worden de 150 meest invloedrijke mensen (in de mode, film, literatuur, media, horeca, culinair, bloggers, pers) in Nederland gevraagd om te komen eten in Jamie Oliver&;s restaurant . De avond wordt gehost door ex-model en oprichter van The Lunchbox Fund, Topaz Page-Green.

Victor Knaap, ceo van MediaMonks, zegt: &;We zijn ontzettend enthousiast om dit idee eindelijk in Amsterdam te lanceren, een stad met een rijke culinaire cultuur. Met het lanceringsdiner willen we zoveel mogelijk aandacht genereren voor Feedie. Het is de bedoeling dat mensen elkaar tijdens het diner al gaan aansteken om foto&;s te maken van hun eten en deze te verspreidden via hun eigen sociale media. Hoe meer Nederlanders een feedie worden, hoe meer maaltijden wij kunnen verzorgen.&;

De app is te downloaden via de  en . Restaurants kunnen zich vanaf vandaag aanmelden voor Feedie via . Deelname kost 395 euro, waarvan de eerste 2.000 gedeelde maaltijden worden bekostigd. 

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in