Overslaan en naar de inhoud gaan

Effecten van Games voor opbouw van kwalitatief en langdurig contact

Terwijl Spilgames honderden games beschikbaar maakt aan alle Hyvers (check bij je profiel in de menubalk de grote '+' en voeg 'games' toe),…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Terwijl Spilgames honderden games beschikbaar maakt aan alle Hyvers (check bij je profiel in de menubalk de grote '+' en voeg 'games' toe), komt Microsoft met een onderzoek hoe effectief games zijn als branding tool!
Adverteerders op Windows Live Messenger zien de kracht van casual gaming voor het opbouwen van een langdurig en kwalitatief hoogwaardig contact met de digitale consument.
Games op Windows Live Messenger zijn games die kunnen worden gespeeld via het Messenger platform als onderdeel van de conversatie met andere contacten.

related partner content for mobile comes here

Windows Live Messenger is inmiddels een gevestigd gamingplatform. Ongeveer 24 miljoen (*1) Messenger-gebruikers per maand spelen games via Messenger. De gemiddelde gebruiker besteedt 21 minuten (*1) aan Games op Windows Live Messenger.

De 'casual' opzet maakt het mogelijk voor gebruikers om Messenger makkelijk te verlaten en weer terug te komen, waardoor het impulsief volgen van aanbiedingen wordt aangemoedigd. Gebruikers kunnen met vrienden in een sociale en veilige competitieomgeving spelen.

Onderzoek (*2) onder het Messenger gamepubliek geeft een hoog niveau van betrokkenheid bij het platform te zien: een derde deel van deze groep speelt elke dag één keer of meer en 70 procent zou Messenger gaming bij een vriend aanbevelen. Gebruikers zijn in hoge mate ontvankelijk voor gesponsorde content en in-game advertenties. Ze weten dat dit een kanaal voor nieuwe, gratis games is.

Voornaamste kenmerken van het publiek (*3):

- Mix van mannen en vrouwen waarbij vrouwen iets in de meerderheid zijn
- 78 procent jonger dan 25 jaar
- Een derde speelt een of meerdere keren per dag
- Betrokkenheid bij merken voor een lange periode via games
- Ontvankelijk voor in-game advertentieboodschappen.

Ga voor meer gegevens naar

*1 Omniture Januari 2008
*2 MSN/MTV circuits van cool onderzoek onder 12- tot 24-jarigen.
*3 Interne enquête van Messenger Gamers in UK, FR, NL.

Hieronder nog een screenshot van een van de honderden eenvoudige spelletjes zoals ze op Hyves nu te spelen zijn. Hetzelfde soort games vind je op MSN. De merkbinding vind ik persoonlijk nog ver te zoeken en ik vraag me af of banners binnen en rondom deze games kunnen rekenen op veel sympathie. Het wordt pas echt interessant als merken iets kunnen toevoegen aan de speelervaring van consumenten in plaats van (nog steeds) alleen maar te zenden rondom content waar de consument voor komt!

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in