Overslaan en naar de inhoud gaan

Eén op de vier marketeers werkt te hard

De marketeer in 2001 vindt CRM de grootste uitdaging en ziet de communicatie overload van de consument als de grootste bedreiging. Eén op…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Wilde vorig jaar nog één op de vijf marketeers binnen een jaar overstappen naar een internetbedrijf, nu is dat nog maar één op de tien. Een treffende illustratie van de ontwikkelingen van het afgelopen jaar. Negen op de tien bedrijven heeft inmiddels een website in de lucht; dat was vorig jaar nog acht op de tien. Internet en e-commerce maar vooral one-to-one marketing/CRM en relatiebeheer worden als grootste uitdagingen gezien. De economische teruggang en de daaraan gekoppelde krappere marketingbudgetten baren de marketeer zorgen. Maar vooral de verzadiging bij de consument als gevolg van teveel communcatieprikkels is een punt van zorg.

related partner content for mobile comes here

De druk op de elektronische brievenbus is in een jaar tijd met zo’n 33 procent gestegen, en de irritatie daarover groeit. Een op de vijf marketeers ontvangt meer dan 50 e-mails per dag. Dat was vorig jaar nog maar zes procent van de steekproef.Verder valt op dat marketeers het gevoel hebben beduidend harder te zijn gaan werken. Ten opzichte van 2000 is het aantal dat dat vindt verdubbeld.Onbetwiste marketingheld is voor de marketeer nog altijd Albert Heijn, gevolgd door Ben en Unilever. KPN en Microsoft zijn gekelderd in de lijst.NFO Trendbox ondervroeg dit jaar voor de tweede keer in opdracht van Tijdschrift voor Marketing de Nederlandse marketeer.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in