Eén op de vier marketeers werkt te hard


Wilde vorig jaar nog één op de vijf marketeers binnen een jaar overstappen naar een internetbedrijf, nu is dat nog maar één op de tien. Een treffende illustratie van de ontwikkelingen van het afgelopen jaar. Negen op de tien bedrijven heeft inmiddels een website in de lucht; dat was vorig jaar nog acht op de tien. Internet en e-commerce maar vooral one-to-one marketing/CRM en relatiebeheer worden als grootste uitdagingen gezien. De economische teruggang en de daaraan gekoppelde krappere marketingbudgetten baren de marketeer zorgen. Maar vooral de verzadiging bij de consument als gevolg van teveel communcatieprikkels is een punt van zorg.
De druk op de elektronische brievenbus is in een jaar tijd met zo’n 33 procent gestegen, en de irritatie daarover groeit. Een op de vijf marketeers ontvangt meer dan 50 e-mails per dag. Dat was vorig jaar nog maar zes procent van de steekproef.Verder valt op dat marketeers het gevoel hebben beduidend harder te zijn gaan werken. Ten opzichte van 2000 is het aantal dat dat vindt verdubbeld.Onbetwiste marketingheld is voor de marketeer nog altijd Albert Heijn, gevolgd door Ben en Unilever. KPN en Microsoft zijn gekelderd in de lijst.NFO Trendbox ondervroeg dit jaar voor de tweede keer in opdracht van Tijdschrift voor Marketing de Nederlandse marketeer.
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid