Overslaan en naar de inhoud gaan

Advies voor Firestone en Ford

Bandenproducent Bridgestone/Firestone heeft het 'verknald' door de 95-jarige relatie met autofabrikant Ford te verbreken na het…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Bridgestone/Firestone kwam vorig jaar samen met Ford zwaar onder vuur te liggen door de affaire rond de terreinwagen Explorer. Toen leverde de combinatie Ford met Firestone-banden een ongebruikelijk hoog aantal ongelukken op. In een onderzoek van de Amerikaanse Council of PR Firms bleek dat een meerderheid van de leden van deze brancheorganisatie het besluit van de bandenleverancier om de banden met Ford te verbreken verkeerd vindt.

related partner content for mobile comes here

Autoproducent Ford doet het dan heel wat beter door 3 miljard dollar te besteden aan de vervanging van 13 miljoen autobanden, zo zegt tweederde van de respondenten. Een meerderheid van de pr-professionals is van mening dat Ford en Firestone zouden moeten samenwerken om de problemen op te lossen. Dat zou de beschadiging van beide bedrijven kunnen beperken, meent 85 procent.

Als mogelijke oplossingen voor de opgelopen schade vond 62 procent dat Firestone krachtig zou moeten verdedigen en bewijzen dat de banden nu wel veilig zijn. Bijna 20 procent stelde voor om de merknaam Firestone in te wisselen voor Bridgestone of een ander merk, terwijl 6 procent een uiterst integere woordvoerder zou inhuren. Een minderheid zou Ford aanklagen voor opgelopen reputatieschade, een garantie van 100.000 dollar geven dat de banden gaaf zijn, of Ford publiekelijk beschuldigen van ontwerpfouten in de Explorer. (bron: )

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in