Advies voor Firestone en Ford
Bridgestone/Firestone kwam vorig jaar samen met Ford zwaar onder vuur te liggen door de affaire rond de terreinwagen Explorer. Toen leverde de combinatie Ford met Firestone-banden een ongebruikelijk hoog aantal ongelukken op. In een onderzoek van de Amerikaanse Council of PR Firms bleek dat een meerderheid van de leden van deze brancheorganisatie het besluit van de bandenleverancier om de banden met Ford te verbreken verkeerd vindt.
Autoproducent Ford doet het dan heel wat beter door 3 miljard dollar te besteden aan de vervanging van 13 miljoen autobanden, zo zegt tweederde van de respondenten. Een meerderheid van de pr-professionals is van mening dat Ford en Firestone zouden moeten samenwerken om de problemen op te lossen. Dat zou de beschadiging van beide bedrijven kunnen beperken, meent 85 procent.
Vacatures
Accountmanager
SpottaExterne communicatie- en mediaspecialist
Vereniging Eigen HuisAccountmanager New Business
SpottaAls mogelijke oplossingen voor de opgelopen schade vond 62 procent dat Firestone krachtig zou moeten verdedigen en bewijzen dat de banden nu wel veilig zijn. Bijna 20 procent stelde voor om de merknaam Firestone in te wisselen voor Bridgestone of een ander merk, terwijl 6 procent een uiterst integere woordvoerder zou inhuren. Een minderheid zou Ford aanklagen voor opgelopen reputatieschade, een garantie van 100.000 dollar geven dat de banden gaaf zijn, of Ford publiekelijk beschuldigen van ontwerpfouten in de Explorer. (bron: O'Dwyer's PR Daily)
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid