Overslaan en naar de inhoud gaan

Economist lanceert wereldwijde database

Deze week lanceert de Economist Group op zijn corporate intranet de Group customer database, een database met de gegevens van meer dan twee…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Iedereen die toegang heeft kan met één muisklik zien wie er bijvoorbeeld the Economist ontvangt én geregistreerd is op de site . De database beslaat 193 landen en bevat zowel bedrijfs- als privé-adressen.

related partner content for mobile comes here

Opdracht voor het maken van de database werd in 1997 gegeven door CEO Helen Alexander, met als doel de inkomsten op de lange termijn te verbeteren, vanuit het idee dat de lange-termijnklant ook de meest winstgevende klant is. Marketeers krijgen op deze manier een beter inzicht in het ‘DNA’ van de klant: wat koopt hij, wanneer, waarom, wat maakt hem winstgevend, wat maakt hem trouw? Bovendien kan met behulp van de database eenvoudig de geschiedenis van de individuele klant worden bekeken, kunnen klanten en prospects met bepaalde profielen worden geselecteerd, namen en adressen gegenereerd voor promotionele doeleinden en dergelijke. Bovendien kunnen de divisies binnen de groep efficiënter naar marketing en sales opportunities zoeken, en samenwerken in plaats van elkaar beconcurreren om dezelfde klant.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in