Overslaan en naar de inhoud gaan

‘Duo Penotti wordt volwassen’

Campagne Rapport: onderzoeksbureau MeMo² meet wat Nederlandse kijkers vinden van commercials
Miniatuurvoorbeeld
Miniatuurvoorbeeld

Het nieuwe product van Duo Penotti (bekend van de tweekleurige hazelnootpasta) heet Cookies & Milk en is . De makers van de commercial zagen een overeenkomst met de doelgroep, namelijk 12-plussers (pubers, dus). Zij hebben ook twee kanten. In de commercial speelt een pubermeisje de hoofdrol. Zij komt thuis in een stoere, donkere outfit. Aan de ontbijttafel laat ze haar zachte kant zien.

related partner content for mobile comes here

Oordeel

‘Het tweeledige verhaal zorgt er wel voor dat het niet voor iedereen duidelijk is waar de commercial over gaat’, zegt Max de Jong van onderzoeksbureau MeMo². Hij liet de reclame zien aan 108 Nederlanders en vroeg wat zij ervan vinden.

De boodschap voor 43% van de kijkers onduidelijk. ‘De tweede keer snapte ik ‘m pas’, zegt een respondent. Verder denken de respondenten redelijk positief over de commercial. Meer dan de helft (54%) vindt de video leuk, onderscheidend (51%) en opvallend (56%).

Volwassen

‘Ik ga morgen een pot kopen’, zegt een van de kijkers. Een ander vindt de reclame goed bij de doelgroep passen: ‘Duo wordt volwassen. Vroeger waren de reclames vooral gericht op kinderen, deze commercial past goed bij jongvolwassenen.’

Over het onderzoek

De steekproef van het onderzoek is representatief voor gemiddeld Nederland vanaf 18 jaar en ouder (op basis van de ). Om de representativiteit van de steekproef te waarborgen wordt er - indien nodig - op achtergrondvariabelen gewogen.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in