Overslaan en naar de inhoud gaan

Dirx Drogisterijen worden Trekpleister of Kruidvat

A.S. Watson neemt de keten over van de familie Van den Broek.
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Drogisterijketen Dirx wordt overgenomen door A.S. Watson, het moederbedrijf van Kruidvat en Trekpleister en detailhandelsdochter van het Aziatische conglomeraat Hutchison Whampoa.

related partner content for mobile comes here

Niet groot genoeg

De reden voor de overname is dat Dirx Drogisterijen niet groot genoeg is om zelfstandig in de markt door te groeien, aldus Rik Groen, directeur van Dirx Drogisterijen tegen ANP.

De 50 huidige Dirx-winkels zijn vooral in de Randstad te vinden. Op de planning staan vijf winkels die nog geopend zullen worden.

Ter vergelijking: Trekpleister heeft ruim 140 vestigingen, Kruidvat bijna 900.

Familie Van den Broek

Dirx is een van de bedrijven van de familie Van den Broek, bekend van supermarktketen Dirk van den Broer en de Dirck III-slijterijen. Reisbureauketen D-reizen was ook van de familie, maar werd in 2014 verkocht (hoewel de Van den Broek-familie nog wel een minderheidsbelang heeft).

De uitbreiding van het winkelbestand past bij de strategie van A.S. Watson, schrijft ANP.

Welke Dirx-winkels de naam Kruidvat op hun gevel krijgen en welke Trekpleister, wordt nog duidelijk.

Bron: ANP

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in