Overslaan en naar de inhoud gaan

De Tour heeft een marketingprobleem, en dat komt niet door Team Sky

Is de voorspelbaarheid van de Tour dodelijk voor de vermarketing van de sport? Niet volgens de deskundigen. Die zien een breder probleem.
Miniatuurvoorbeeld
Geraint Thomas en Chris Froome in een Facebookfoto van Team Sky
© Team Sky
Miniatuurvoorbeeld
Geraint Thomas en Chris Froome in een Facebookfoto van Team Sky
© Team Sky

De eerste bergritten van de Tour de France laten zien dat het Sky-team domineert op basis van data, wattages en een berekende wijze van fietsen. De ooit zo heroïsche bergetappes bestaan niet meer.Team Sky reageert zelfs niet meer op demarrages, het rijdt gewoon zo hard door dat niemand wegkomt of -blijft.   

Premium

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen lezen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid
-Bert Groothand

De wielersport ontwikkelt zich best snel. Althans, voor de conservatieve wereld die het wielrennen nou eenmaal is. Grappig is dat áls dat gebeurt, zoals bij Sky, iedereen over zo'n ploeg heen valt. Dan is het ineens niet leuk meer, dan hebben we het alleen nog maar over wattages... Sky doet het fantastisch; in prestaties en in content. Zoals Jaap en Jos al stellen: als er één sport is die zich leent voor heroïsche verhalen dan is het de wielersport. En juist daarin kan het onderscheid gemaakt worden. Wielrennen is voor een leek best ingewikkeld te volgen. Juist de achterliggende verhalen over belangen, de spelletjes die er worden gespeeld in een koers en de geschiedenis maken de sport fascinerend. Verhalen vertellen, foto's uit de koers, gegevens delen over wattages, afstanden en inspanningen maken de koers veel interessanter. En dus aantrekkelijker om naar te kijken. Content die raakt en niet dat gepruttel van NOS-commentatoren die zelf deel uitmaken van het systeem.

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in