De ‘connected customer’
Consumenten staan tegenwoordig in verbinding met elkaar, met leveranciers en concurrenten en met allerhande informatiebronnen. Dat vraagt…

Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Uit het tweejaarlijkse onderzoek van het Marketing Science Institute (MSI) kwam glashelder één fenomeen naar voren waarover de marketingbranche zich momenteel het hoofd breekt: the connected customer. Ofwel: de klant als spin in het web van allerlei netwerken die van invloed zijn op zijn koopgedrag. Marketeers krijgen daardoor te maken met en moeten reageren op:
related partner content for mobile comes here
related partner content comes here
- consumenten die elkaar informeren, adviseren en nadoen, sneller en overtuigender dan ooit tevoren
- consumenten die worden beïnvloed door leveranciers en concurrerende bedrijven, via internet en andere nieuwe media
- ‘onafhankelijke’ derden die de consument van informatie voorzien (onder andere prijs- en productvergelijkingssites).Al die verbindingen, met hun eigen structuur en dynamiek, zullen de operationele ruimte van marketeers de komende decennia domineren, zo voorspelt het MSI. Een paar aanbevelingen:
- Maak jezelf tot pleitbezorger van de klant door zo veel mogelijk objectieve informatie te verschaffen over producten en categorieën.
- Verdiep je in de manier waarop ‘word of mouth’-principes werken, ook al kun je ze niet direct beïnvloeden.
- Maak slim gebruik van dezelfde enorme hoeveelheid gegevens die de consument via diverse kanalen tot zich neemt.
bron: Marketing Management
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid