Overslaan en naar de inhoud gaan

De ‘connected customer’

Consumenten staan tegenwoordig in verbinding met elkaar, met leveranciers en concurrenten en met allerhande informatiebronnen. Dat vraagt…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Uit het tweejaarlijkse onderzoek van het Marketing Science Institute (MSI) kwam glashelder één fenomeen naar voren waarover de marketingbranche zich momenteel het hoofd breekt: the connected customer. Ofwel: de klant als spin in het web van allerlei netwerken die van invloed zijn op zijn koopgedrag. Marketeers krijgen daardoor te maken met en moeten reageren op:

related partner content for mobile comes here
  • consumenten die elkaar informeren, adviseren en nadoen, sneller en overtuigender dan ooit tevoren
  • consumenten die worden beïnvloed door leveranciers en concurrerende bedrijven, via internet en andere nieuwe media
  • ‘onafhankelijke’ derden die de consument van informatie voorzien (onder andere prijs- en productvergelijkingssites).Al die verbindingen, met hun eigen structuur en dynamiek, zullen de operationele ruimte van marketeers de komende decennia domineren, zo voorspelt het MSI. Een paar aanbevelingen:
  • Maak jezelf tot pleitbezorger van de klant door zo veel mogelijk objectieve informatie te verschaffen over producten en categorieën.
  • Verdiep je in de manier waarop ‘word of mouth’-principes werken, ook al kun je ze niet direct beïnvloeden.
  • Maak slim gebruik van dezelfde enorme hoeveelheid gegevens die de consument via diverse kanalen tot zich neemt.

bron: Marketing Management

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in