D-Reizen wil 'Costa del Snol' uit de handel
Op de gele T-shirts is aan de voorzijde de tekst DD-reizen gedrukt, in een vergelijkbaar ontwerp als het logo van de reisorganisatie. De tekst op de achterkant is een parodie op de reclamecampagne van D-Reizen.
In de reclamecampagne gebruikt de reisorganisatie woordspelingen als 'Turkijsnel', 'Meteenerife' en 'Curagauw'. Als knipoog naar de campagne nam modeketen Henk ten Hoor het gele T-shirt met 'Costa del Snol' op in het assortiment.
Vacatures
Concern communicatieadviseur
Gemeente AltenaAllround Marketeer
CovetrusCampagneleider fondsenwerving
Natuur & MilieuD-Reizen is niet gecharmeerd van dit initiatief en heeft de modeketen via een advocaat gesommeerd de kledingstukken per direct uit de winkel te halen. ‘Ze maken gebruik van onze naam en ons beeldmerk en dat mag gewoonweg niet', zegt een woordvoerder.
Henk ten Hoor is verrast door de reactie van D-Reizen. ‘Ik vind hun reactie wat overtrokken en ben nog in conclaaf met mijn advocaat over wat we nu gaan doen. Maar we zullen het niet op de spits drijven, het was gewoon een ludieke actie en we hebben er geen kwaad mee bedoeld. Hopelijk kunnen we er samen met D-Reizen uitkomen (ANP).’
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid