Overslaan en naar de inhoud gaan

Dating en engagement in stijl, zo doe je dat!

Virtual reality is een containerbegrip geworden. Wil je er meer van weten, lees dan Infinite possibility door Joe Pine (ook de man achter…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Event experience
Ongetwijfeld behoren dance events tot de grootste experiences van deze tijd. Nederland is een grote speler in deze markt. Deze maand staat in België Tomorrowland op de agenda. Het event groeide van 9.000 bezoekers in 2005 uit tot 180.000 in 2013. De 10e editie dit jaar wordt een dubbelweekender.

related partner content for mobile comes here

Los van de muziek is de aankleding tot in de puntjes verzorgd, alles draagt bij aan de totaalervaring. En natuurlijk wordt er geflirt op festivals. In combi met de populariteit van dating apps leidde dat wellicht tot een ludieke festivalextra.

Instant Festivalvlam dating
Met een smart festivalpolsbandje kun je op Tomorrowland een vriendschapsverzoek sturen naar het Facebookprofiel van je vlam. Het werkt alleen als beide partijen de hartjesknop indrukken. Het polsbandje valt in de bus bij 360.000 geluksvogels. Nieuw is ook dat je met het bandje je vriendennetwerk kan uitbreiden. Met meer dan 200 nationaliteiten is vriendschap namelijk een belangrijke pijler.

Er is iets misgegaan bij het weergeven van de video. Ververs de pagina om het opnieuw te proberen.



The Coca-Cola way
Natuurlijk kun je succesvol meeliften op de reputatie van bestaande events. Coca-Cola bewandelt een andere weg. Zij hebben een eigen event: Summer Love. Ook daar worden bezoekers met elkaar verbonden via social media. Maar niet alleen de bezoekers, ook de attracties. Zo weet je waar je vrienden uithangen en wat ze cool vinden.



Coke’s Social Robot
In 2013 besloot Coke om het bereik te vergroten door een Social Robot in te zetten. De robot maakt een connectie met iedereen die niet aanwezig kan zijn, maar graag van de partij was geweest. Grappig genoeg werd de robot door de festivalgangers als zeer sympathiek ervaren.



Twee goede voorbeelden van digitale extra’s die eigentijds zijn en toegevoegde waarde hebben voor de doelgroep. Dus voordat je je bij je volgende event simpelweg laat verleiden tot geijkte paden, lees dan deze blog nog eens en daag jezelf uit de doelgroep echt te verrassen. Het bevordert engagement.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in