Corporate blogging komt niet van de grond


In totaal werden 300 bedrijven uit 10 verschillende landen ondervraagd voor het onderzoek. De Verenigde Staten zijn volgens de uitkomsten koploper op het gebied van corporate blogging. Daar is 14 procent actief met een bedrijfsgerelateerde blog. De rest van de wereld blijft echter achter. Slechts 2,5 procent van de Europese bedrijven heeft een corporate blog, Azië-Pacific doet het iets beter met 5,5 procent. Lewis verwacht dat het aantal blogs nog lager is dan uit het onderzoek blijkt, aangezien de ondervraagde bedrijven zich vooral richten op sectoren zoals IT en Media.
Volgens Kim van Bokhoven, van Lewis Benelux, denkt ieder land afzonderlijk dat ze achterlopen ten opzichte van andere landen. “Niemand blijft echter achter, corporate bloggen is gewoon nog niet van de grond gekomen.’ De redenen hiervoor verschillen per land. Italië en Spanje bijvoorbeeld, denken dat ze van oudsher achterlopen als het gaat om innovatie op het gebied van IT. Duitsland en Nederland beginnen vaak nog niet aan de blogs omdat ze niet goed kunnen overzien wat de (financiële) voordelen er van zijn.
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid