Overslaan en naar de inhoud gaan

Corporate blogging komt niet van de grond

Minder dan vijf procent van middelgrote en grote bedrijven wereldwijd heeft een corporate blog. Dat blijkt uit onderzoek van Lewis PR.
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

In totaal werden 300 bedrijven uit 10 verschillende landen ondervraagd voor het onderzoek. De Verenigde Staten zijn volgens de uitkomsten koploper op het gebied van corporate blogging. Daar is 14 procent actief met een bedrijfsgerelateerde blog. De rest van de wereld blijft echter achter. Slechts 2,5 procent van de Europese bedrijven heeft een corporate blog, Azië-Pacific doet het iets beter met 5,5 procent. Lewis verwacht dat het aantal blogs nog lager is dan uit het onderzoek blijkt, aangezien de ondervraagde bedrijven zich vooral richten op sectoren zoals IT en Media.

related partner content for mobile comes here

Volgens Kim van Bokhoven, van Lewis Benelux, denkt ieder land afzonderlijk dat ze achterlopen ten opzichte van andere landen. “Niemand blijft echter achter, corporate bloggen is gewoon nog niet van de grond gekomen.’ De redenen hiervoor verschillen per land. Italië en Spanje bijvoorbeeld, denken dat ze van oudsher achterlopen als het gaat om innovatie op het gebied van IT. Duitsland en Nederland beginnen vaak nog niet aan de blogs omdat ze niet goed kunnen overzien wat de (financiële) voordelen er van zijn.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in