Overslaan en naar de inhoud gaan

Contextual display bezorgt Tulp Keukens verhoogde conversie en sessieduur

Met het op korte termijn verdwijnen van de third party cookie staat contextual targeting in de belangstelling als krachtig alternatief.
Partner
DPG Media

Met 1200 journalisten die dagelijks werken aan kwaliteitsnieuws. Op papier in krant en magazine, via web en app via tablet en smartphone. In tekst, beeld, geluid en video.

Lees meer

Wij zijn een toonaangevende uitgever van nationale, regionale en lokale nieuwsmerken, radio en websites; AD, de Volkskrant, Trouw, Het Parool, Tubantia, De Gelderlander, BN DeStem, de Stentor, Brabants Dagblad, Eindhovens Dagblad, PZC, vele huis-aan-huiskranten, ADR Nieuwsmedia, de Ondernemer, NationaleVacaturebank.nl, Intermediair.nl, Tweakers.nl, Hardware.info, Reclamefolder.nl, Independer, Autotrack.nl, Sportnieuws.nl, MyChannels, indebuurt.nl en Qmusic. Gevestigde merken met zorg en aandacht gemaakt. Merken die je kunt vertrouwen. Ook als het gaat om bereikcijfers en views. Inzichtelijk en transparant.

Echte mensen. Echte media. Echte resultaten.

Lees minder
Contextual display bezorgt Tulp Keukens verhoogde conversie
Contextual display bezorgt Tulp Keukens verhoogde conversie

Adverteren rondom relevante content is al jarenlang een veel gebruikte en succesvolle methode om de juiste doelgroep te bereiken. Met het op korte termijn verdwijnen van de third party cookie staat contextual targeting ook volop in de belangstelling als krachtig en kwalitatief cookie-alternatief. 

 

Samen effect contextuele display ontdekken

DPG Media en Tulp Keukens (een label van de Mandemakers Groep) hebben in deze unieke samenwerking gebruikgemaakt van slimme contextuele display-inzet. De uitingen van Tulp Keukens zijn ingezet in de relevante omgeving van dé woonautoriteit van Nederland: vtwonen.nl. Vtwonen is het grootste en meest veelzijdige woonmerk van Nederland en is een unieke one-stop-shop voor woonproducten, inspiratie en praktische informatie. Een omgeving die qua context dus goed aansluit bij de interesse van de doelgroep van Tulp Keukens.

Uitgangspunt  van de samenwerking was om samen te ontdekken wat het effect is van contextuele display inzet. De Mandemakers groep wil klaar zijn voor de toekomst (het verdwijnen van de third party cookies) en werkt met krachtige alternatieven om zo gebruikers te bereiken die een specifieke vorm van interesse hebben.

Wat doet contextual targeting?

Contextual targeting maakt het online mogelijk om niet-identificeerbare bezoekers alsnog te targeten op basis van hun contentvoorkeuren en/of -interesses. Met de inzet op vtwonen.nl is Tulp Keukens aanwezig bij de gebruiker die wordt geïnspireerd, zich oriënteert en richting transactie gaat. Vtwonen bereikt consumenten in de gehele funnel: van interesse tot en met koopintentie. Een perfecte match met keukenaanbieder Tulp Keukens. De contextuele inzet op vtwonen.nl is ingezet in alle, voor de keukenaanbieder, relevante contexten. Dit loopt van generiek naar meer specifiek met keywords zoals keuken, keukens, keukenapparatuur, woonkeuken, koken tot oven. 

Strategie voor contextuele inzet

Om de contextuele inzet op vtwonen.nl op waarde te schatten zijn daarnaast nog twee (targeting)strategieën ingezet binnen het DPG Media Netwerk. 

  1. De eerste variant is een doelgroepsegmentatie over het gehele netwerk van DPG Media. Hierbij is op basis van first party data van DPG Media een audience ingezet gerelateerd aan het onderwerp wonen: van gebruikers die interesse hebben getoond in woonproposities (bv. vanuit een actie vanuit de oktober woonmaand) tot gebruikers waarvan bekend is dat ze gaan verbouwen of op zoek zijn naar een nieuwe keuken. 
  2. De tweede variant betreft een brede inzet over het gehele DPG Media netwerk heen, zonder targeting.

De contextuele inzet op vtwonen.nl leidt tot uitstekende resultaten, blijkt uit Google Analytics data. Benieuwd naar de resultaten? Lees het volledige succesverhaal op dpggrow.nl!

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Partner
DPG Media

Met 1200 journalisten die dagelijks werken aan kwaliteitsnieuws. Op papier in krant en magazine, via web en app via tablet en smartphone. In tekst, beeld, geluid en video.

Lees meer

Wij zijn een toonaangevende uitgever van nationale, regionale en lokale nieuwsmerken, radio en websites; AD, de Volkskrant, Trouw, Het Parool, Tubantia, De Gelderlander, BN DeStem, de Stentor, Brabants Dagblad, Eindhovens Dagblad, PZC, vele huis-aan-huiskranten, ADR Nieuwsmedia, de Ondernemer, NationaleVacaturebank.nl, Intermediair.nl, Tweakers.nl, Hardware.info, Reclamefolder.nl, Independer, Autotrack.nl, Sportnieuws.nl, MyChannels, indebuurt.nl en Qmusic. Gevestigde merken met zorg en aandacht gemaakt. Merken die je kunt vertrouwen. Ook als het gaat om bereikcijfers en views. Inzichtelijk en transparant.

Echte mensen. Echte media. Echte resultaten.

Lees minder
Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in