Overslaan en naar de inhoud gaan

Contextual advertisingspecialist GumGum neemt Nederlandse JustPremium over

Amerikaans bedrijf ziet grote groei contextual advertising en wil verdere stappen zetten op de Europese markt.
Eric Visser
Eric Visser, ceo van JustPremium
Eric Visser
Eric Visser, ceo van JustPremium

GumGum neemt het Nederlandse JustPremium over, een marktplaats voor rich media en videoadvertenties. Met het gecombineerde aanbod wil GumGum een belangrijke rol spelen in de groter wordende markt van contextual targeting.

In 2025 wordt volgens het in Santa Monica, Californië gevestigde bedrijf door het verdwijnen van de cookies naar verwachting meer dan 412 miljard dollar uitgegeven aan contexual targeting. Zowel GumGum als JustPremium hebben groei doorgemaakt door de snelle verschuiving van budgetten
naar die kant.


Contextual targeting is een manier van targeten waarmee een advertentie geplaatst wordt bij passende content in een vertrouwde redactionele omgeving.

related partner content for mobile comes here

GumGum is op zoek naar schaalvergroting en door de krachten te bundelen met JustPremium betreedt het bedrijf de markt in het Verenigd Koninkrijk, Duitsland, Frankrijk, Spanje, Nederland, België, Zweden, Denemarken en Mexico.

Eric Visser, ceo van JustPremium: 'In de afgelopen negen jaar hebben we een bedrijf opgebouwd dat is gebaseerd op het vereenvoudigen van het maken, kopen en leveren van video- en display advertentieformaten die op een wereldwijd netwerk van premium publishers draaien. Met GumGum kunnen we die visie nu verder uitbouwen.'

Visser blijft aan 
als EMEA-president en rapporteert aan ceo Phil Schraeder van GumGum. De organisatie en naam van JustPremium worden in het merk GumGum geïntegreerd.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in