Overslaan en naar de inhoud gaan

Consument op barricade voor Back to the Future Nike

De macht is aan de consument. En dat betekent regelmatig schrikken voor merken.
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Maar consumenten, die de straat opgaan, brengen niet altijd slecht nieuws. Een leuk voorbeeld is Al Cabino. Cabino is sneakerographer en noemt zichzelf de nieuwe versie van Naomi Klein.

related partner content for mobile comes here

Hij is sinds november bezig handtekeningen op te halen om naar het Nike HQ te sturen. Niet omdat Nike ergens mee moet stoppen. Maar om Nike te vragen een nieuw product te lanceren.

En niet zomaar een. In Back to the Future II droeg tijdreisheld Marty McFly speciale Nikes, zoals je je ongetwijfeld nog kunt herinneren.

Die lichtten op en hadden speciale 'automatische veters'. Cabino wil nu dat Nike deze echt gaat produceren.

En hij krijgt steun van alles van filmmakers tot de Wall Street Journal. Hij heeft zelfs de bijzondere aandacht van de Nike bazen. Tot nu toe haalde de sneakeractivist zo´n 5.000 handtekeningen op uit 50 landen.

Cabino hoopt dat Nike snel reageert. "There's a sneaker legend that says that in 2015, Nike will come out with them. But I'm not going to wait 9 years. [ If Nike accepts the petition ] we're going to party like it's 2015. And drink Pepsi Perfect!"

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in