Overslaan en naar de inhoud gaan

Cannes-favoriet: Meet Graham

In aanloop naar het Cannes Lions Festival of Creativity ging Adformatie bij experts te rade: wie gaan er met de Leeuwen naar huis in 2017?
Miniatuurvoorbeeld
Miniatuurvoorbeeld

In het komende nummer van Adformatie (#10) geven vakgenoten hun voorspellingen voor Cannes Lions 2017. Op de vraag wie internationaal gaat winnen, zijn zij allemaal enthousiast over het werk van Clemenger BBDO (Melbourne): Meet Graham.

related partner content for mobile comes here

Deze case wordt ook op internationale blogs getipt als favoriet. Meet Graham won reeds de titel 'Best of show' in New York, nam negen Pencils mee naar huis en scoorde ook bij de Webby's. Het is een verkeersveiligheidscampagne voor The Victoria Transport Accident Commission.

Graham overleeft een auto-ongeluk


"Meet Graham, the only person designed to survive on our roads" is de titel van de campagne. Graham is een mensachtig figuur zonder nek, met vetkussentjes op zijn ribben en een breed, plat hoofd. Boodschap: enkel als je er zo uitziet, overleef je met zekerheid een auto-ongeval.

"Meet Graham, the only person designed to survive on our roads" is de titel van de campagne. Graham is een mensachtig figuur zonder nek, met vetkussentjes op zijn ribben en een breed, plat hoofd. Boodschap: enkel als je er zo uitziet, overleef je met zekerheid een auto-ongeval.

Met deze figuur wil het bureau mensen met hun kwestbaarheid confronteren. De boodschap is dat het menselijk lichaam niet gemaakt is om de snelheid en impact van een auto-ongeluk te overleven. Patricia Piccinini, een beeldhouwster uit Melbourne, liet zich voor haar prototype bijstaan door een traumachirurg en een crashexpert.

Graham was vorig jaar te zien in de staatsbibliotheek van Victoria. Je kunt Graham hier in 360-graden onderzoeken.

CREDITS

Bureau: Clemenger BBDO Melbourne
Creative Chairman: James McGrath
Executive Creative Director: Ant Keogh
Creative Director: Stephen de Wolf
Creative Director: Evan Roberts
Art Director: George McQueen
Copywriter: Tom McQueen
Senior Planner: Matt Pearce
Agency - Executive Producer - TV: Sonia von Bibra
Account Director: Kate Joiner
Full Stack Developer: Sylvain Simao
Photographer: Adrian Lander
DOP/ Cinematopgrapher: Drew Dunlop (Flare Productions)
Client: Sam Cockfield, Cherie McMahon, Samantha Buckis, Jessica McGlinchey, Bruce Honey (TAC)
Editor: Tom Marley, Raphaela Lee, Sam Cotes (Finish Productions)
PR: Nichola Patterson
Creative Technologist: Steven Nicholson (Airbag)
Managing: Adrian Bosich (Airbag)
Producer: Nick Venn (Airbag)

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in