Overslaan en naar de inhoud gaan

KLM stopt vliegtickets in uitgehangen schooltassen van geslaagde scholieren

Neew ontwikkelt ‘KLM’s Geslaagde Actie’
Miniatuurvoorbeeld
Miniatuurvoorbeeld

Het team van KLM trekt in de vroege ochtend van 16 juni door Nederland om geslaagde scholieren te verrassen. De luchtvaartmaatschappij speelt samen met bureau Neew in op de traditie van het uithangen van de tas aan de vlag. Ze stoppen vijf keer twee wereldtickets in de schooltassen en tien keer twee Europa-tickets. De bestemmingen mogen de winnaars zelf kiezen.

related partner content for mobile comes here

Schooltas als medium


Daphne Koenen van Neew: 'We zagen de tas aan de vlag als medium waar nog nooit iets mee is gedaan. Een ander inzicht was dat scholieren er na hun eindexamen graag opuit trekken. Dit was voor ons een kans om de oer-Hollandse traditie te koppelen aan een oer-Hollands merk: KLM. We trokken onze stoute schoenen aan en hebben KLM opgebeld. Binnen een paar weken waren we live.'

Daphne Koenen van Neew: 'We zagen de tas aan de vlag als medium waar nog nooit iets mee is gedaan. Een ander inzicht was dat scholieren er na hun eindexamen graag opuit trekken. Dit was voor ons een kans om de oer-Hollandse traditie te koppelen aan een oer-Hollands merk: KLM. We trokken onze stoute schoenen aan en hebben KLM opgebeld. Binnen een paar weken waren we live.'

 

Ze communiceren de actie met een online-campagne en een actiesite. Via klm.nl/geslaagd kunnen de toekomstige geslaagden alvast via Google Street View de vlag uithangen. Op die manier weet KLM waar hun tas aan de vlag hangt als ze daadwerkelijk hun diploma op zak hebben.

Credits
Bureau: NEEW
Creatives: Daphne Koenen & Timon Zijderlaan
Account Manager: Josien Vink
3D Productie: Colorbleed
Actiesite: Livewall
Verantwoordelijk bij klant: Germaine Vogelaar, Anouk Dozel

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in