Campagne voor duurzame vis op de kaart
Het streven is dat er eind 2010 zo'n 250 horecabedrijven het MSC-keurmerk (onafhankelijk keurmerk voor duurzame wildgevangen vis) zijn. New York Pizza heeft zich als eerste grote horecaketen aangesloten bij de campagne. Het bedrijf verkoopt vanaf begin februari alleen nog maar tonijn met het MSC-keurmerk op de pizza’s en in de salades.
Van horecagelegenheden die zich aansluiten bij de campagne wordt onder meer verwacht dat zij zich laten certificeren met het MSC-keurmerk, dat het assortiment voor minimaal 30% procent uit vis met het MSC-keurmerk bestaat en dat er geen ernstig bedreigde soorten, zoals paling, blauwvintonijn en zwaardvis, op het menu staan. Voor de campagne werkt WNF samen met Koninklijke Horeca Nederland, vereniging Euro-Toques, Stichting De Noordzee, Marine Stewardship Council, het bedrijf Fishes en Stichting Vis & Seizoen.
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid