C1000 trekt campagne onder druk AH in
Dat meldt het Algemeen Dagblad. C1000 en AH zijn allebei Ahold-dochter.
Afgelopen week adverteerde C1000 op tv en in de winkels met de tekst: 'We waren goedkoper, we zijn goedkoper en we zullen altijd goedkoper zijn. Sorry Appie'. Deze tekst gaat Albert Heijn te ver. ‘Wij zijn niet tegen prijsvergelijkingen, maar als zij niet volgens de spelregels zijn, zullen wij onze concurrenten daarop aanspreken', aldus een AH-woordvoerder.
Albert Heijn dreigde afgelopen vrijdag een kort geding aan te spannen tegen C1000. De supermarktketen trok daarop zijn conclusie en besloot de campagne stop te zetten. ‘,Het was bedoeld als kwinkslag, maar zo werd het door Albert Heijn niet opgevat’, meldt een zegsman van C1000.
Vacatures
Accountmanager New Business
SpottaExterne communicatie- en mediaspecialist
Vereniging Eigen HuisAccountmanager
SpottaVorige week heeft AH ook Edah (Laurus) al met succes voor het gerecht gesleept. De rechter oordeelde dat de prijsvergelijkende reclame van Edah niet duidelijk genoeg was omdat niet werd aangegeven welke producten met elkaar werden vergeleken. Laurus zegt de reclame waarin prijsvergelijkingen wordt gebruikt, niet overboord te willen zetten. Het supermarktconcern kan geen details geven over geplande campagnes, maar ‘als we daar noodzaak toe zien, zullen we gebruik maken van prijsvergelijkende reclames'.
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid