Overslaan en naar de inhoud gaan

C1000 trekt campagne onder druk AH in

Albert Heijn heeft concurrent C1000 met een kort geding gedreigd, als deze supermarktketen zijn vergelijkende reclamecampagne niet zou…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Dat meldt het Algemeen Dagblad. C1000 en AH zijn allebei Ahold-dochter.
Afgelopen week adverteerde C1000 op tv en in de winkels met de tekst: 'We waren goedkoper, we zijn goedkoper en we zullen altijd goedkoper zijn. Sorry Appie'. Deze tekst gaat Albert Heijn te ver. ‘Wij zijn niet tegen prijsvergelijkingen, maar als zij niet volgens de spelregels zijn, zullen wij onze concurrenten daarop aanspreken', aldus een AH-woordvoerder.

related partner content for mobile comes here

Albert Heijn dreigde afgelopen vrijdag een kort geding aan te spannen tegen C1000. De supermarktketen trok daarop zijn conclusie en besloot de campagne stop te zetten. ‘,Het was bedoeld als kwinkslag, maar zo werd het door Albert Heijn niet opgevat’, meldt een zegsman van C1000.

Vorige week heeft AH ook Edah (Laurus) al met succes voor het gerecht gesleept. De rechter oordeelde dat de prijsvergelijkende reclame van Edah niet duidelijk genoeg was omdat niet werd aangegeven welke producten met elkaar werden vergeleken. Laurus zegt de reclame waarin prijsvergelijkingen wordt gebruikt, niet overboord te willen zetten. Het supermarktconcern kan geen details geven over geplande campagnes, maar ‘als we daar noodzaak toe zien, zullen we gebruik maken van prijsvergelijkende reclames'.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in