MSN en Unilever Nederland gaan samen in digitale marketing


Er worden twee soorten onderzoek gedaan. Een voor Nederland uniek Cross Media onderzoek, waarbij wordt gekeken naar de invloed van het gebruik van verschillende mediatypes op de resultaten van mediacampagnes. Het andere onderzoek betreft een effectiviteitstudie, waarbij specifiek wordt gekeken naar het effect van online marketing op merkwaarden.
Door gezamenlijk te investeren in onderzoek willen beide partijen online marketing naar een hoger niveau brengen. In het Cross Media onderzoek worden verschillende elementen gemeten, zoals Return On Investment (ROI), bereik en optimale budgetverdeling tussen verschillende media, zoals televisie, radio, gedrukte media en internet. De tijdens de samenwerking opgebouwde kennis en ervaring zal binnen Unilever verspreid en gebruikt worden.
Daarnaast worden diverse andere onderzoeken opgezet. Van elke consumentenwerkmaatschappij binnen Unilever Nederland wordt een merk opgenomen in een Ad Effectiveness onderzoek, uitgevoerd door marktonderzoekbureau MetrixLab. Dit leidt tot cases waarin merken uit de twee divisies Huishoudelijke & Persoonlijke Verzorging en Voedingsmiddelen centraal staan. In het onderzoek wordt gekeken naar het effect van digitale marketing op merkbekendheid, merkwaarden, merkvoorkeur en aankoopintentie.
MSN trekt maandelijks ruim 6 miljoen unieke bezoekers op haar site. Dit biedt Unilever Nederland de mogelijkheid de merken effectiever en efficiënter onder de aandacht te brengen van consumenten. ‘MSN ziet een enorm potentieel van digitale marketing voor de onlinepromotie van Fast Moving Consumer Goods merkconcepten en campagnes. De combinatie van Ad Effectiveness en Cross Media onderzoek is voor ons waardevol. Zo krijgen we steeds meer zicht op de toegevoegde waarde en kracht van internet in combinatie met andere media en op de mogelijkheden die internet biedt voor branding, zoals bijvoorbeeld het beïnvloeden van de merkwaarden’, aldus Joost Nienhuis, Country Manager MSN Nederland.
Harry Dekker, Communication Channel Director Unilever Nederland, zegt: ‘De aandacht van bedrijven voor internet en hun investering daarin staan tot op heden niet in verhouding tot de internetparticipatie en de tijdsbesteding van de consument op het net. Unilever wil haar kennis op het gebied van online en cross media marketing vergroten en kiest daarbij voor een samenwerking met MSN, de grootste online mediapartij in Nederland. Daarbij levert MSN ons innovatieve multi-channel oplossingen voor onze merken’.
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid